Una dintre marile problemele ale lucrărilor de infrastructură este proiectarea superficială sau slaba execuție a acestora, a declarat Bogdan Pușcaș, președintele ANAP și membru provizoriu în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere.
„Am văzut la autostrăzi, așa cum am văzut și în domeniul sanitar, suficient de multe proceduri care au fost viciate, fie din necunoaștere, fie din alte motive pentru care s-au pronunțat instanțele de judecată. Una dintre marile probleme ale acestor proiecte de infrastructură este că au la bază proiectare superficială, care nu au fost bine gândită sau implementată”, a declarat, într-un interviu pentru MEDIAFAX, Bogdan Pușcaș, președintele Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP).
Acesta reamintește faptul că, în urma controlului pe care Curtea de Conturi l-a făcut la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a ieșit la iveală că au fost plătite unele studii de fezabilitate care nu au fost folosite niciodată.
„Pe de altă parte termenele de garanție a acestor lucrări erau foarte scurte. Tocmai de aceea, din acest an, UE ne-a obligat să folosim un model de contract de lucrări standardizat”, a spus Pușcaș.