Ministerul Afacerilor Externe (MAE) atrage atenţia transportatorilor rutieri, precum şi cetăţenilor români care se deplasează în Ungaria cu autovehiculul că, începând de la 1 ianuarie 2011, în ţara vecină amenzile de circulaţie au fost majorate şi au fost introduse o serie de noi reguli de circulaţie. Potrivit MAE, amenzile pentru nepurtarea centurii de siguranţă, depăşirea vitezei legale, trecerea pe culoarea roşie a semaforului şi conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice au fost majorate. Contravenţiile pot fi aplicate pe loc, valoarea acestora fiind cuprinsă între 10.000 şi 300.000 forinţi (între 154,20 şi 4626,00 lei), precizează comunicatul. De asemenea, din acest an, în Ungaria se aplică noi reguli de circulaţie la regimul depăşirilor pe drumurile publice, mai informează MAE. Potrivit noilor reglementări, autovehiculelor cu o masă mai mare de 7,5 tone le este interzisă efectuarea de depăşiri pe drumurile publice care au cel puţin 2 benzi de circulaţie pe sens, în intervalul orar 6,00-22,00. Totodată, pe drumurile publice unde le este interzisă depăşirea, autovehiculele de peste 7,5 tone trebuie să păstreze între ele o distanţă de cel puţin 68 m, la o viteză de rulare de 80 km/oră (viteză maximă admisă pentru acest tip de autovehicule pe autostrăzi). În afara localităţilor, autovehiculele cu o masă mai mare de 3,5 tone sau cu o lungime mai mare de 7 m trebuie să păstreze o distanţă de cel puţin 50 de metri în raport cu autovehiculul care rulează în faţă, astfel încât, atunci când sunt depăşite, autovehiculul care efectuează depăşirea să se poată reîncadra în siguranţă. De asemenea, cetăţenii români sunt sfătuiţi, pentru informaţii suplimentare privind condiţiile de călătorie în Republica Ungară, să consulte rubrica \'\'Condiţii de călătorie\'\' de pe pagina internet www.mae.ro.
ABUZURI EXTREME LA GRANIŢA CU UNGARIA. Noile reguli înăsprite de circulaţie vin pe fondul protestelor transportatorilor români care acuză abuzuri ale autorităţilor de frontieră ungare şi lipsa de reacţie a oficialilor români în astfel de cazuri. \"Ni se sesizează numeroase abuzuri ale angajaţilor Gărzii de Finanţe din Ungaria, care amendează cu precădere şoferi români. Motivele sunt puerile, cel mai adesea fiind invocată nerespectarea timpilor de odihnă ai şoferilor, redaţi de aparatul tahograf. În plus, deşi controalele la frontiera cu Ungaria ar trebui să aibă loc prin sondaj, după aderarea României la UE, şoferii români sunt verificaţi excesiv şi li se găseşte mereu o problemă cât de mică, pentru a fi amendaţi. Aceste controale excesive provoacă adesea cozi kilometrice, mai ales la Nădlac\", a declarat Dorin Pop, vicepreşedinte „Europa 2000”. El mai spune că o mare nemulţumire a şoferilor este legată de faptul că autorităţile ungare le sechestrează camioanele până ce plătesc amenzile. \"În Ungaria sunt cele mai mari amenzi din UE, de 1.600 şi 3.200 de euro, iar şoferii nu pot pleca cu camionul dacă nu achită pe loc. Rareori se întâmplă ca un şofer să aibă aşa sume mari asupra lui, astfel că se pierde mult timp până la achitarea acestor amenzi. Cel mai grav este că şoferii nu pot contesta amenzile, pentru că din moment ce le plătesc pe loc înseamnă automat că au recunoscut încălcarea legii. Nicio contestaţie depusă până acum nu a fost soluţionată favorabil din această cauză\", a spus Pop. Dorin Pop susţine că are informaţii de la surse din cadrul Gărzii de Finanţe Ungare conform cărora în fiecare lună se aplică amenzi în cuantum de 350.000 - 400.000 de euro numai şoferilor opriţi la Nădlac. „Parcă ungurii nu vor să mai trecem pe la ei prin ţară sau, dacă o facem, vor să scoată profit maxim din asta”, declara directorul unei companii de transport, la protestul care a avut loc acum câteva zile, la Nădlac.