Unificarea spaţiului aerian european, răspuns pentru problemele de mediu şi infrastructură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
IATA

Unificarea spaţiului aerian european, răspuns pentru problemele de mediu şi infrastructură

Eveniment 14 Septembrie 2013 / 00:00 394 accesări

Protecţia mediului, drepturile pasagerilor şi infrastructura sunt domeniile în care ţările din Europa de Est ar putea inova, prin parteneriate încheiate de guverne cu industria aviaţiei, consideră directorul general al Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), Tony Tyler. „Conectivitatea aviatică joacă un rol extrem de important în succesul economiilor est-europene, dar, pentru a solidifica beneficiile pe care aviaţia le aduce, este necesar ca regiunea aceasta să rezolve o serie de probleme vechi, care sunt un obstacol în calea competitivităţii şi inovaţiei", a declarat, vineri, Tyler, cu prilejul unui eveniment dedicat aviaţiei în Europa de Est. El a indicat trei domenii în care guvernele ar putea inova prin parteneriate încheiate cu industria pentru a spori beneficiile economice şi sociale pe care le aduce conectivitatea aviatică, respectiv protecţia mediului, drepturile pasagerilor şi infrastructura. Potrivit lui Tyler, guvernele ţărilor est-europene pot juca un rol-cheie la Întrunirea Generală ICAO, dacă se vor concentra să obţină un acord în privinţa măsurilor globale. În cazul în care nu se obţine acest acord, iar regiunile vor aplica măsuri disparate, ameninţarea războiului economic se poate contura din nou. Şeful IATA a atras atenţia în mod special asupra propunerii Uniunii Europene de a modifica Reglementarea 261, astfel încât operatorul primului segment de zbor dintr-o călătorie cu mai multe segmente să fie obligat la plata de compensaţii pentru toată călătoria, dacă se apreciază că acesta este responsabil de întârzieri ce au dus la pierderea zborului de conexiune sau a determinat întârzierea sosirii la destinaţia finală din cauza re-rutării primului zbor. „Acest fapt ar putea avea consecinţe dezastruoase asupra conectivităţii aeriene din Europa. În România, companiile aeriene se folosesc de câteva hub-uri importante din ţările vecine pentru a oferi rute în regim interline către destinaţii care nu sunt deservite direct din România. Modificarea Reglementării 261 ameninţă conectivitatea către aceste destinaţii, deoarece, dacă transportatorul apreciază ca riscul de a plăti compensaţii este prea mare, va renunţa să ofere soluţia de interline", a spus Tony Tyler. În ceea ce priveşte infrastructura, în opinia acestuia, cea mai presantă problemă este „Single European Sky" (SES). „Lipsa de voinţă politică pentru unificarea spaţiului aerian european costă acest continent cinci miliarde de euro în fiecare an", a spus reprezentantul IATA. IATA, împreună cu alte asociaţii europene ale companiilor aeriene, a publicat în luna februarie un raport care a trasat recomandări pentru implementarea SES. Acestea includ înfiinţarea unei autorităţi economice independente de reglementare şi o reducere a centrelor de control de la 63 la maximum 40. Tyler a concluzionat subliniind importanţa clădirii unei industrii aviatice puternice în Europa de Est, pentru a culege beneficiile conectivităţii aeriene. „Experienţa ne arată că aviaţia prosperă mai bine când nu este supusă interferenţelor guvernamentale. Transportatorii tradiţionali cu servicii complete din estul Europei se confruntă cu provocări semnificative din partea unor concurenţi noi şi vor trebui să-şi adapteze modelele de business pentru a supravieţui. Nu vor reuşi acest lucru dacă sunt opriţi de cei care le deţin. Guvernele trebuie să înţeleagă că rolul lor nu este acela de micro-management al businessului, ci acela de a-şi exercita viziunea strategică”, a conchis Tony Tyler.

Taguri articol


12