Unităţile de Primiri Urgenţe din România, organizate după model elveţian?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protocoale relevante pentru activitatea UPU, lansate la Tg. Mureș

Unităţile de Primiri Urgenţe din România, organizate după model elveţian?

Sănătate 26 Iunie 2016 / 17:01 433 accesări

Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență din Ministerul Afacerilor Interne (MAI) au lansat, sâmbătă, la Târgu Mureș, algoritmii și cele 27 de protocoale relevante pentru activitatea unităților și compartimentelor de Primiri Urgențe, în cadrul proiectului "Îmbunătățirea calității serviciilor de urgență prespitalicești și spitalicești prin dezvoltarea și implementarea unui program de formare", finanțat de guvernele Elveției și României.

Un proiect complex

Proiectul a urmărit trei rezultate intermediare, cursuri de formare de înaltă calitate în conformitate cu standardele internaționale, dobândirea de cunoștințe și aptitudini de către echipele de intervenție de urgență pentru a oferi servicii în conformitate cu standardele internaționale și furnizarea de servicii de urgență la nivel de prespital și spital în conformitate cu ghiduri de practică locale ce corespund standardelor internaționale în domeniu. "Sunt protocoale care s-au dezvoltat sub programul elvețian ce se derulează de peste 2 ani. Au lucrat mai mulți oameni din sistemul de urgență, cu sprijinul unui coleg din SUA care a fost consultant în acest proiect. Pentru noi înseamnă o unificare a liniei de bază, să zicem că acesta este minimum care trebuie făcut în anumite situații. Aceasta înseamnă că o să fie mult mai ușor pentru tinerii care lucrează în Unitățile de Primiri Urgențe, pentru noi, specialiștii, o să fie mult mai ușor. Așa cum se obișnuiește și în alte părți, când intri într-un serviciu ți se dau protocoalele de bază pe anumite afecțiuni sau pe anumite tipuri de prezentări, iar medicul poate să devieze de la acesta, protocolul nu este o linie fixă de la care nu ai voie să deviezi", a declarat dr. Raed Arafat, șefulDepartamentului pentru Situații de Urgență.

ŞI PROTOCOALE INTERNAŢIONALE El

a spus că la aceste protocoale se adaugă și cele internaționale de resuscitare, care sunt recunoscute și adoptate, precum și o actualizare a protocolului de triaj, care s-a făcut sub coordonarea asistentei șefe a UPU SMURD Târgu Mureș, Hajnal Vass. "Noul protocol de triaj va intra în locul protocolului de triaj care este acum, nu va schimba mare lucru pentru că principiile rămân la fel, dar va schimba modalitatea. (...) Acesta va fi distribuit către toate UPU pentru că va modifica anumite proceduri în cadrul triajului. Celelalte protocoale, de exemplu durerea toracică o să aibă un alt protocol, care este calea ce trebuie urmată - pacientul care a ajunge pentru prima dată la UPU cu criză convulsivă ce investigații trebuie făcute, ce decizie trebuie luată, dacă îl trimitem acasă sau rămâne în spital. Toate aceste lucruri există și în alte țări, s-a lucrat mult pe ele, a fost o muncă titanică a colegilor noștri, împreună cu colegul din SUA, ca să ajungem la niște clinical pathway", a explicat dr. Arafat, care a precizat că la elaborarea noilor protocoale s-a lucrat peste doi ani.

CINE SUNT BENEFICIARII?

Proiectul "Îmbunătățirea calității serviciilor de urgență prespitalicești și spitalicești prin dezvoltarea și implementarea unui program de formare", cu un buget de 862.292 de franci elvețieni, îi are ca beneficiari finali pe utilizatorii serviciilor de urgență din România, iar ca beneficiari direcți echipele medic-asistent din asistența medicală de urgență, paramedici, pediatri din asistența medicală de urgență, medici de urgență și specialiști neonatologi, inclusiv asistente medicale, implicați în transportul neonatal, șefi ai departamentelor de urgență, alt personal implicat în departamentele de urgență și serviciile de ambulanță.



12