Unul din 125 de e-mailuri trimise are incluse fișirere de tip malware

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Unul din 125 de e-mailuri trimise are incluse fișirere de tip malware

29 Martie 2016 / 11:42 515 accesări

Rata malware-ului în email-uri a continuat să crească în primele două luni ale anului, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam şi phishing au fost în scădere, conform raportului Symantec Intelligence.

În total, unul din 125 email-uri trimise, în primele două luni ale anului, a conţinut malware şi aproximativ 1.749 de atacuri web au fost blocate zilnic.

În ceea ce priveşte social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente şi au reprezentat aproape 56% din toate atacurile din social media.

În cazul organizaţiilor, cu 1.501-2.500 angajaţi, rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri fiind afectat de malware.

Din punct de vedere al industriei, retailul şi construcţiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite. Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.

În același timp, rata de spam şi phishing au scăzut uşor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni, conform analizei Symantec referitoare la ameninţări, tendinţe privind securitatea cibernetică şi tendințe economice cu potenţial dăunător.

”Natura ameninţărilor cibernetice este în continuă schimbare, uneori apar noi tehnici de atac, iar în alte cazuri atacatorii recurg la tehnici vechi, pentru a vedea dacă au mai apărut între timp breşe în apărarea celor vizaţi. Dacă într-o lună apar foarte multe variante noi de malware, în alta se pot înmulţi atacurile de tip spear-phishing”, se arată într-un comunicat.

Înșelătoriile distribuite manual au fost în continuare dominante în social media şi au reprezentat peste 50% din totalul atacurilor. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creştere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut.

Taguri articol


12