„Uriaşul tăcut”, „mai periculos decât CIA, FBI, Google sau Facebook”! Ştie tot despre noi toţi şi toate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Uriaşul tăcut”, „mai periculos decât CIA, FBI, Google sau Facebook”! Ştie tot despre noi toţi şi toate

Tehnologie 12 Octombrie 2018 / 16:20 1193 accesări

Fiecare click, fiecare imagine pe care o vezi pe internet poate spune ceva despre tine şi obiceiurile tale. Chiar atunci când crezi că eşti singur şi nu te vede nimeni, ceea ce priveşti este văzut de un "ochi care nu doarmne niciodată", potrivit antena3.ro. I se spune "Uriaşul tăcut" pentru că cunoaşte datele personale a peste jumătate de miliard de oameni din lume. În Conway, Arkansas, peste 23.000 de servere strâng date despre consumatori pentru o companie care atrage rar atenţia. Compania americană Acxiom a adunat cea mai mare bază de date comerciale despre circa 500 de milioane de consumatori la nivel global, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare persoană, potrivit cotidianuluiNew York Times. "Acxiom priveşte viaţa americanilor mai în amănunt decât FMI, Fiscul, Facebook sau Google. Dacă eşti un american adult, şansele sunt mari ca Acxiom să cunoască date precum vârsta, sexul, greutatea, înălţimea, starea civilă, nivelul educaţional, preferinţe politice, obiceiuri la cumpărături, temeri legate de situaţia gospodăriei, planuri de vacanţă şi altele", potrivit publicaţiei ameriane.

În Conway, statul Arkansas, peste 23.000 de servere strâng, aranjează şi analizează date despre consumatori pentru o companie care, spre deosebire de giganţii din Sillicon Valley, atrage rar atenţia. Acxiom Corporation este "uriaşul tăcut" al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari. Potrivit analiştilor, Acxiom a strâns cea mai mare bază de date din lume cu informaţii despre consumatori şi vrea să afle în continuare mai mult. Printre clienţii Acxiom s-au numărat bănci precum Wells Fargo şi HSBC, producători auto ca Toyota şi Ford, retaileri ca Macy's şi toate marile companii care caută o mai bună înţelegere a clienţilor.



12