Utilaje gigant în Portul Agigea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Utilaje gigant în Portul Agigea

Justiție 13 Iunie 2007 / 00:00 4219 accesări

Cele două macarale de tip Super-Post Panamax au fost descărcate, ieri, pe cheul terminalului de containere din Portul Constanţa Sud - Agigea. Utilajele au capacitate twin-lift (sînt capabile să ridice două containere în acelaşi timp de pe o navă) şi au fost construite de către Shanghai Zhenhua Port Machinery Co. (ZPMC) din China. Macaralele au fost aduse în România în urmă cu două săptămîni pe cale maritimă, la bordul navei „Zhen Hua 6”, însă operaţiunea de descărcare a început de două zile, după sosirea în terminal a unei echipe de specialişti ai firmei constructoare. Potrivit purtătorului de cuvînt al societăţii „DP World”, cea care administrează terminalul de containere, Claudia Zeca, achiziţionarea acestor utilaje se înscrie în planul de investiţii în echipamente de manipulare containere. Macaralele au o capacitate de ridicare a containerelor de pînă la 71 tone sub cîrlig, adică cu peste 20 tone mai multe decît cele existente în prezent în terminal. „Lungimea maximă operabilă a braţului macaralei la navă este de 52 m, echivalentul a 18 rînduri de containere. De asemenea, aceste utilaje pot ridica un container pînă la înălţimea de 36 metri, cu doi metri mai mult decît utilajele pe care le avem acum în exploatare”, a declarat Zeca. Reprezentantul DP World a adăugat că aceste caracteristici tehnice ale noilor utilaje fac posibilă operarea navelor de mare capacitate în termeni de înaltă performanţă, ce întrunesc solicitările operatorilor de nave portcontainer. Claudia Zeca a precizat că aceste două macarale gigant vor fi montate lîngă celelalte trei utilaje existente, pe cheul danelor 121 - 123. „Noile utilaje vor intra în exploatare în aprox. o lună, după ce vor fi montate, iar personalul care le va deservi va fi instruit”, a spus Zeca. Aceste utilaje sînt o premieră pentru Portul Constanţa, iar după ce vor fi puse în exploatare, viteza de operare la nave va creşte cu aprox. 40%.

În 2004, anul în care a fost dat în folosinţă, terminalul de containere de pe Molul II S, avea o capacitate de 325.000 TEU-ri. În ultimii ani s-a înregistrat o intensificare a traficului containerizat, astfel încît în 2006 s-au operat peste 840.000 TEU-ri, iar pînă la sfîrşitul acestui an se estimează o capacitate de peste 1.000.000 TEU-ri.

Taguri articol


12