Utilităţile publice, controlate de Protecţia Consumatorului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Utilităţile publice, controlate de Protecţia Consumatorului

Politică 23 Februarie 2009 / 00:00 516 accesări

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) verifică în această perioadă modul în care populaţia beneficiază de utilităţile publice de termoficare, furnizare a gazului, energiei electrice şi a apei curente. Numărul reclamaţiilor şi sesizărilor legate de aceste servicii a crescut alarmant în ultimele luni, ocupînd primul loc în topul nemulţumirilor. Comparativ cu lunile noiembrie şi decembrie ale anului trecut, cînd s-au înregistrat 54 de reclamaţii, în ianuarie şi februarie anul acesta, s-au primit 512 reclamaţii. Conducerea ANPC a dispus o acţiune de control la nivel naţional. Printre aspectele care se vor verifica se numără: contractele de furnizare a serviciilor, încheiate cu proprietarii sau cu asociaţiile de proprietari; convenţiile de facturare individuală a consumului, unde este cazul; dacă sînt anunţate din timp întreruperile de furnizare serviciu; dacă sînt respectate prevederile OUG nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei; dacă se recuperează de la operatorul serviciului daunele dovedite a fi din vina acestuia; corectitudinea informaţiilor oferite consumatorilor privind serviciile prestate; dacă se întreţin, se repară, se verifică metrologic şi dacă se înlocuiesc grupurile de măsurare a furnizării serviciilor în cazul condominiilor. Controlul orientat spre utilităţile publice a generat şi primele sancţiuni. La Iaşi, furnizorul de gaz a fost amendat de inspectorul şef adjunct Dana Hanghicel pentru lipsa de proceduri în ceea ce priveşte facturarea, iar la Satu Mare s-au aplicat amenzi pentru distribuirea incorectă a facturilor de gaz. Acţiunea de verificare va continua în toată ţara (inclusiv la Constanţa), primele rezultate urmînd să fie date publicităţii în această săptămînă.



12