Utilizatorii de telefonie din România nu ştiu cît plătesc şi de ce

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Utilizatorii de telefonie din România nu ştiu cît plătesc şi de ce

Politică 06 Noiembrie 2007 / 00:00 678 accesări

Serviciile operatorului de telefonie fixă sînt încă un mister pentru aproape 80% din români. Utilizatorii de telefonie din România nu ştiu cît plătesc pentru serviciile oferite şi deţin puţine informaţii sau deloc despre oferta furnizorului de telefonie fixă pe care îl folosesc. Acestea sînt datele prezentate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). Astfel, peste 50% din cei intervievaţi au afirmat că ştiu cît plătesc, însă, dintre aceştia, 77,49% au indicat un răspuns greşit. În ceea ce priveşte telefonia fixă, 31% din utilizatorii intervievaţi au declarat că au puţine informaţii sau deloc despre preţurile şi oferta furnizorului de telefonie fixă pe care îl folosesc, în timp ce 53% au foarte puţine informaţii sau deloc despre ofertele celorlalţi furnizori de pe piaţă. „Complexitatea pachetelor şi schemelor de tarife oferite utilizatorilor finali (planuri tarifare multiple, tarife pentru apeluri diferite în reţea/în afara reţelei, către reţele mobile/către reţele fixe, în orele de vîrf/în afara orelor de vîrf, în funcţie de destinaţie, către numere favorite) îi aduce pe aceştia în imposibilitatea de a-şi controla cheltuielile cu serviciile de comunicaţii şi îi îndepărtează tot mai mult de la adoptarea unor decizii informate privind alegerea furnizorului sau chiar privind comportamentul de consum”, se arată în studiul ANRCTI. Ţinînd cont de rezultatele acestor studii, ANRCTI îşi propune ca unul dintre obiectivele strategice de reglementare pentru următorii trei ani să fie crearea unui mediu în care informaţiile privind disponibilitatea, condiţiile ofertei şi preţurile serviciilor să fie transparente, simplu de accesat şi la îndemîna tuturor cetăţenilor. Toate aceste aspecte vor fi dezbătute în cadrul unei conferinţe internaţionale, pe 13 noiembrie. „Tot atunci, vor fi prezentate şi celelalte disfuncţii ale pieţei de comunicaţii pe care vom încerca să le remediem în următorii trei ani”, a declarat preşedintele ANRCTI, Dan Georgescu. Studiul în rîndul utilizatorilor finali a fost realizat pe un eşantion de 405 utilizatori de servicii de telefonie mobilă şi 379 de utilizatori de servicii de telefonie fixă, persoane fizice, cu vîrsta peste 16 ani, din mediul rural şi urban. Studiul a fost desfăşurat în perioada 16 - 23 aprilie 2007, de către Gallup Organization Romania.

Taguri articol


12