Doar 15% din românii care au navigat online au refuzat să-și ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de publicitate, față de o medie europeană de 80%, în 2016, potrivit agenției de marketing Perceptum. Analiza arată că 15% din utilizatorii români de internet au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale, față de o medie a Uniunii Europene (UE) de 40%. „Analizând cele mai recente statistici oficiale cu privire la utilizatorii de Internet din UE, se poate spune că românii și bulgarii sunt relativ neinteresați de protejarea profilulului lor și a datelor personale. Nu știu exact ce înseamnă cookies și nu prea citesc politica de confidențialitate a platformelor online”, spune Raluca Ghilea, director executiv Perceptum. În UE, șapte din zece utilizatori de internet, cu vârsta între 16 și 74 de ani, sunt conștienți că prin cookie-uri se expun la abuzuri. În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existența acestor fișiere și cu ce oferă ele deținătorilor de site-uri: un feedback cu privire la preferințele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informație, vacanțe și altele.
În 2016, 31% din utilizatorii români de internet au furnizat informații personale online (media europeană – 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidențialitate ale site-urilor (37% media UE). În România, anul trecut, 70% din cei care au navigat online au făcut-o de pe telefoanele mobile sau de pe smartphone și 26% au făcut-o de pe tabletă.
Datele folosite au fost emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.