Utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice şi poştale vor beneficia de o mai bună protecţie şi vor fi informaţi despre drepturile pe care le au, în urma semnării unui protocol între Autoritatea de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii şi Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor (ANCOM) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare pentru protejarea intereselor utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România, arată ANPC. \"Era nevoie de un astfel de acord între ANPC şi ANCOM, instituţii cu atribuţii complementare, pentru a putea răspunde mai bine nevoilor pe care le au utilizatorii de servicii de comunicaţii. Primim adeseori petiţii şi reclamaţii din partea utilizatorilor, pe care ANCOM nu are instrumentele legale să le rezolve şi este nevoie să îi redirecţionăm pe oameni către ANPC. Autoritatea, de cealaltă parte, are instrumentele legale, dar duce lipsă de specialişti în comunicaţii. Protocolul semnat astăzi ne va permite să cooperăm pentru a proteja mai bine interesele utilizatorilor şi pentru a rezolva cu mai multă eficienţă problemele pe care le pot întâmpina aceştia\", a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM. Preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, spune că prin semnarea acestui protocol cele două instituţii vor contribui la asigurarea unui cadru care să întărească protecţia intereselor consumatorilor şi concurenţa loială între operatorii economici. Cele două autorităţi vor colabora pe domenii direct legate de protejarea utilizatorilor, precum soluţionarea petiţiilor utilizatorilor finali, supravegherea şi controlul activităţilor furnizorilor în situaţia în care aceştia nu respectă drepturile sau interesele utilizatorilor, încalcă clauzele contractuale sau prevederile privind informarea corectă a utilizatorilor, verificarea contractelor-cadru încheiate între utilizatori şi furnizori, consultări privind proiecte de acte normative referitoare la drepturile utilizatorilor.