Într-o perioadă din ce în ce mai grea, când majoritatea românilor sunt nevoiţi să-şi drămuiască fiecare bănuţ pentru a putea rezista până la următorul salariu, ofertele comercianţilor care promit servicii şi bunuri la preţuri mici sunt la mare căutare. Din păcate, nu o dată s-a întâmplat ca cei care au apelat la respectivele societăţi să regrete alegerea făcută, oferta nefiind decât o mare ţeapă. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul agenţiilor de turism, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România sfătuindu-i, încă o dată, pe români să nu achiziţioneze oferte de tip „chilipir” de la firme fantomă, pentru că acestea nu au suport real pe piaţa turistică. „Recomandăm turiştilor să se asigure, prin încheierea contractului de prestări servicii cu agenţia de turism şi să verifice existenţa poliţei de asigurare a acesteia, potrivit legislaţiei în vigoare”, a declarat preşedintele ANAT, Corina Martin. De asemenea, turiştii trebuie să verifice datele de identificare ale societăţii comerciale, numărul licenţei de turism emise de Ministerul Turismului şi data expirării acesteia. Aceste date trebuie căutate şi în cazul rezervărilor online, de pe site-urile agenţiilor. În cazul în care nu este făcută dovada existenţei documentelor de mai sus, cel mai indicat lucru este să căutaţi altă agenţie de turism. Pentru o mai mare siguranţă, turiştii pot apela la agenţiile care au logo-ul ANAT afişat pe uşa sediului sau pe site.
NAIVITATEA SE PLĂTEŞTE SCUMP. Printre românii care vor regreta că nu au ţinut cont de recomandările ANAT se numără şi cei care au apelat la agenţia de turism Ecorustica House SRL din Constanţa şi care, acum, vor fi nevoiţi să îşi petreacă sărbătorile pascale acasă, cu buzunarele goale. Reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Constanţa au declarat că Magdalena Druiu, administrator al SC „Ecorustica House“ SRL Constanţa, este cercetată de ofiţerii de la Investigarea Fraudelor pentru înşelăciune. Din plângerile înregistrate până în prezent oamenii legii au stabilit că femeia nu este la prima abatere şi a vândut bilete pentru excursii în Israel, Grecia şi Spania. Tragedia ar fi putut fi evitată, în condiţiile în care preşedintele ANAT, Corina Martin, a atenţionat turiştii constănţeni în legătură cu respectiva agenţie în nenumărate rânduri, ultimul avertisment fiind făcut chiar în ediţia din 3 martie a cotidianului Telegraf. „Şi la nivelul judeţului Constanţa ne luptăm cu o agenţie care aduce prejudicii turiştilor care apelează la ofertele acesteia. Iniţial se numea Lexa Travel, pentru ca apoi să-şi schimbe denumirea în Romina Travel, ajungând, în prezent, la Ecorustica House. În spatele tuturor denumirilor se află, însă, o singură persoană, care profită de încrederea turiştilor”, declara, la acea dată, Corina Martin.Deşi au achiziţionat pachetele turistice încă de la începutul anului, cumpărătorii şi-au dat seama că au fost păcăliţi abia cu câteva zile înainte de data plecării, când au încercat să intre în posesia biletelor. Din păcate, toate încercările de a lua legătura cu administratorul firmei au eşuat, femeia fiind de negăsit. „ANAT îşi va continua campania de eliminare de pe piaţă a infractorilor care, prin activitatea lor, afectează imaginea agenţiilor de turism care oferă servicii de consultanţă de călătorie certe şi garantate”, a adăugat Corina Martin. Pentru a elimina riscurile de fraudă în turism, ANAT a solicitat ministerului de resort modificarea legislaţiei din domeniu, prin introducerea avizului Asociaţiei la acordarea licenţelor pentru desfăşurarea activităţii în turism, ca garanţie a profesionalismului şi seriozităţii societăţii respective.