Mai mulți învățători au ajuns la concluzia că vacanțele dese își pun amprenta asupra calității educației. La această concluzie au ajuns o parte dintre cadrele didactice din ciclul primar, în condițiile în care elevii tocmai au fost în vacanță, iar peste o lună și jumătate vine alta. Profesorii spun că le este greu să se descurce cu programa școlară foarte stufoasă și că schimbările de ritm pe care le aduc vacanțele pentru elevi nu îi ajută deloc.
Într-un an școlar sunt cinci vacanțe, fără să mai punem la socoteală zilele libere nelucrătoare. Până la sfârșitul lunii ianuarie, elevii vor mai avea vacanță timp de o lună. Elevii vor fi liberi, din nou, în perioada 30 noiembrie - 3 decembrie. La sfârșitul lui decembrie, urmează vacanța de iarnă. După aceasta, la începutul lui februarie, școlarii intră, din nou, în vacanță.
Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale, toate vacanțele sunt programate astfel:
- vacanță de iarnă (23 decembrie 2017 - 14 ianuarie 2018)
- vacanță intersemestrială (3 - 11 februarie 2018)
- vacanță de primăvară (31 martie - 10 aprilie 2018)
- vacanță de vară (16 iunie - 9 septembrie 2018).
„Așa cum este planificat sistemul românesc actual de învățare și cum se derulează tradițional de zeci de zile, vacanțele vin cam anapoda. Întrerup ce am planificat noi la începutul anului, fără să realizăm cumva că aceste înteruperi ar trebui să fie perioade de așezare a materiei“, a declarat Oana Moraru, expert în educație, pentru Digi24. „Elevii sunt deconcentrați, au pierdut ritmul, nouă ne este foarte dificil să îi aducem pe linia de plutire...“, a adăugat și învățătoarea Elena Vasile.