Producătorii auto americani General Motors (GM), Ford şi Chrysler Group au înregistrat, în iulie, vânzări sub aşteptări în SUA, din cauza stocurilor scăzute la unele modele populare, cum ar fi Ford Fusion. Rata anuală a vânzărilor în SUA, în iulie, a fost de aproximativ 15,4 milioane de vehicule, în timp ce analiştii se aşteptau la 15,8 milioane de vehicule. GM a vândut, luna trecută, 234.071 maşini şi camioane, în creştere cu 16% faţă de iulie 2012, în timp ce analiştii estimau că cel mai mare producător auto american va înregistra vânzări de 243.134 unităţi. Ford, al doilea producător de peste ocean, a anunţat că vânzările sale în SUA au totalizat 193.715 vehicule, în creştere cu 11% faţă de iulie 2012, fiind prognozate vânzări de 200.000 de unităţi. Chrysler, divizie a companiei italiene Fiat, a vândut, în iulie, 140.102 vehicule, depăşind estimările analiştilor, de 146.275 unităţi.
Mult mai bine o duce producătorul nipon Toyota. Profitul net al companiei a urcat cu 93,6% în trimestrul II din 2013, iar grupul nipon a anunţat că este în grafic pentru a-şi îndeplini obiectivul de a produce peste zece milioane de vehicule în acest an. Cel mai mare producător auto din lume a înregistrat, în perioada aprilie - iunie 2013, un profit net de 562,19 miliarde de yeni, circa 5,64 miliarde de dolari, la vânzări de 6.250 miliarde de yeni, circa 62,6 miliarde de dolari, o creştere de 13,7% comparativ cu perioada similară din 2012. Deşi vânzările Toyota au stagnat în Japonia şi Europa, s-au înregistrat creşteri în SUA şi alte pieţe emergente. În primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unităţi la nivel mondial, în scădere cu 3,7% faţă de perioada similară din 2012. Totuşi, Toyota rămâne cel mai bine vândut producător auto pe plan mondial, în primele şase luni din 2013. Anul trecut, grupul Toyota a vândut 9,7 milioane de vehicule, depăşind General Motors şi Volkswagen.