Reducerea TVA la alimente la 9% a dus la o creștere cu 17% a numărului produselor vândute, în primele două săptămâni din iunie, conform unui studiu al Nielsen România. Prețurile au scăzut în medie cu 11%, la toate categoriile monitorizate de Nielsen; așadar, din câte se pare, retailerii și producătorii și-au ținut promisiunea făcută consumatorilor înainte de 1 iunie. Rezultatele nu au întârziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus prețul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preț cu 15% a dus la o creștere cu 25% a volumelor comercializate. Alte categorii foarte dinamice au fost, conform studiului, carnea, brânza, băuturile non-alcoolice și snacksurile. „Estimăm că vom avea parte de multe schimbări în piață. Vor trece consumatorii către produse premium, vor consuma mai multă cafea, carne și brânză sau este doar un efect imediat al reducerii prețurilor? Cât vor rămâne prețurile la acest nivel și ce se va întâmpla când ele vor începe să se majoreze?“, se întreabă cei de la Nielsen.