Problemele economice și politice din Grecia, din vară, au afectat vânzările tur-operatorilor români, încasările din pachetele de vacanță către această destinație scăzând cu până la 7%, după cum au precizat reprezentanții agențiilor de turism. Grecia este, de mai mulţi ani, una dintre cele mai căutate destinaţii pentru români, iar pentru unele agenţii de turism, pachetele vândute către insulele elene reprezintă peste 50% din totalul afacerilor. O parte dintre turiştii români care au evitat Grecia s-au reorientat către destinaţii din Turcia sau chiar către litoralul românesc, anunţă companiile din domeniu. Conform acestora, după câteva săptămâni de incertitudine, nivelul rezervărilor pentru Grecia şi-a revenit. ”Anul acesta, Grecia a reprezentat 59% din toate charterele verii. Au existat două-trei săptămâni în care a scăzut numărul de rezervări. Poate la nivelul nostru am pierdut circa 1.000 de clienţi. Anul trecut, Grecia era 66% din charterele vândute, iar acum e 59% din tot ce operăm noi, iar Turcia, în schimb, a crescut de la 23% la 30%”, potrivit tur-operatorului Cocktail Holidays, Dan Goicea. Cu toate acestea, Grecia rămâne, în condiții normale de piață, o destinație căutată de români, fapt confirmat inclusiv de solicitările pentru vara lui 2016. Turismul aduce cele mai mari venituri la bugetul statului elen, dar sectorul a fost afectat de instabilitatea politică şi problemele economice, în condiţiile în care în acest an au avut loc nu mai puţin de trei scrutine - alegeri generale în ianuarie, referendum în iulie şi alegeri anticipate în septembrie.