Vânzările Renault la nivel mondial au scăzut cu 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de unităţi, în contextul declinului puternic de pe piaţa europeană, iar grupul francez a comercializat în 2012, pentru prima dată, mai multe maşini în afara Europei decât pe continent. Producătorul auto, în negocieri cu sindicatele franceze, pentru reducerea cu câteva mii a numărului de posturi din Franţa, speră să recâştige, în acest an, o parte din cota de piaţă pierdută în Europa, beneficiind de susţinerea unei linii de modele noi. Condiţiile din piaţă vor rămâne însă dificile.
Grupul este afectat de declinul cererii pentru maşini noi în Europa, ca şi ceilalţi constructori mari prezenţi pe piaţa locală, însă importanţa operaţiunilor internaţionale, mai ales maşinile ieftine, entry level şi camionete uşoare, conferă Renault o situaţie mai bună comparativ cu rivalul francez PSA Peugeot Citroen şi divizia Opel/Vauxhall a General Motors. Aceşti ultimi producători, puternic dependenţi de vânzările din Europa, au planuri pentru reduceri mai drastice de personal şi închideri de fabrici. Rezultatul global al Renault a fost tras în jos, anul trecut, de un declin de 18% în Europa, unde a pierdut teren în faţa marilor rivali, în contextul unui declin de 9% al pieţei. În afara Europei, vânzările Renault au crescut cu 9,1%.
Cota de piaţă în Europa a grupului Renault a scăzut cu un punct procentual, anul trecut, la 9,1%, întrucât grupul a preferat să-şi menţină marjele de profitabilitate în locul volumului, în contextul unui război dur al preţurilor. Strategia a fost cel mai puternic evidentă în Marea Britanie, unde Renault şi-a redus cu un sfert reţeaua de dealeri şi a introdus la vânzare mai multe modele Renault. Piaţa mondială urmează să crească cu circa 3% în acest an, în pofida perspectivelor pentru o nouă contracţie în Europa.
Producătorul auto contează pentru susţinerea vânzărilor pe o nouă versiune a popularului model Clio, precum şi pe lansarea Captur, un crossover de dimensiuni mai mici şi pe Zoe, primul autovehicul electric al Renault. Vânzările mărcii low-cost a Renault, Dacia, au crescut cu 4,8% anul trecut, în timp ce subsidiara din Coreea de Sud, Renault Samsung Motors, a înregistrat un declin de 44%, din cauza ofertei neatractive pentru clienţi. Dacia a crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania se menţine lider, în timp ce cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia. Vânzările Dacia au reprezentat 14% din totalul autovehiculelor comercializate de grupul francez.