„Variantele” finale ale subiectelor de bacalaureat, publicate pe site pe 19 februarie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Variantele” finale ale subiectelor de bacalaureat, publicate pe site pe 19 februarie

Social 07 Februarie 2007 / 00:00 564 accesări

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Mihail Hărdău, revine pe piaţa subiectelor de bacalaureat cu noi declaraţii trăsnet. Astfel, problema variantelor de subiecte din ianuarie este, evident, greşeala unei anume edituri (Sigma), problema variantelor de subiecte de la începutul lui februarie este greşeala unei alte edituri, problema subiectelor publicate de site nu este, în fapt, o problemă etc. Cuvîntul salvator de care se agaţă cu putere ministrul Hărdău este „variantă”. Varianta lui Hărdău este aceea a formulării ambigue despre care am ajuns să credem că a folosit-o în mod conştient pentru a se acoperi în cazul unor discuţii ulterioare. Cum s-a şi întîmplat. Astfel, variantele de subiecte publicate pe site-ul ministerului în ianuarie nu sînt finale! Nu, nicidecum! Ele sînt doar primele variante ale unor alte subiecte care vor veni… Rezolvările acestor variante de subiecte pentru disciplinele reale de la examene naţionale vor fi accesibile elevilor şi tuturor celor interesaţi, gratuit, începînd din 19 februarie!

„Grupurile de interese... sînt în panică”

Potrivit declaraţiei ministrului Educaţiei şi Cercetării, „grupurile de interese legate de meditaţii şi editări de subiecte sînt în panică, iar prelungirile acestora din sistemul de învăţămînt, în egoismul şi disperarea lor, vor continua să ne şicaneze. Asigur elevii şi părinţii că nu voi înceta să fiu garantul intereselor lor”. Acum că elevii şi părinţii s-au liniştit în urma acestei declaraţii, ministrul Hărdău îşi consolidează poziţia proaspăt dobîndită, asigurînd în continuare că variantele de subiecte pentru examenele naţionale 2007, la toate disciplinele, respectă întrutotul prevederile metodologice şi că singurele surse de informare sigure şi gratuite rămîn site-ul ministerului şi materialele pe suport de hîrtie puse la dispoziţia unităţilor de învăţămînt de către inspectoratele şcolare judeţene. Totodată, Hărdău a adăugat că Ministerul Educaţiei dezaprobă orice încercare de a deturna atenţia şi eforturile elevilor de la învăţătură: „Inducerea nesiguranţei în rîndul elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice, prin dezinformare sau informare incompletă, este o modalitate dăunătoare pentru sistemul de învăţămînt. Reuşita afişării variantelor de subiecte este practic incontestabilă, iar avantajele pe care această decizie le aduce sînt net în favoarea elevului. Este regretabil faptul că şi după intensa mediatizare a procesului de elaborare a variantelor de subiecte, pe care Ministerul Educaţiei şi Cercetării, cu ajutorul jurnaliştilor, a promovat-o în spiritul unei reale transparenţe, sînt căutate teme de dispută”, a conchis ministrul. Este adevărat, „reuşita afişării variantelor de subiecte este practic incontestabilă”. Corect! Ministerul a reuşit să posteze realmente pe site respectivele variante. Vă daţi seama? Nu mai contează faptul că aceste variante sînt altele decît cele care ar fi trebuit să fie. Acesta este doar un amănunt nesemnificativ. Tot în această categorie intră şi faptul că primele variante, deloc finale ale subiectelor de examen, au constituit material publicabil în sute de pagini care au scos din buzunarele părinţilor şi elevilor sute de mii de lei.

Motivaţia ministrului ca răspuns la această problematică care a ridicat vocile liceenilor este una năucitoare. La sfîrşitul lunii ianuarie, Ministerul Educaţiei atrăgea atenţia că broşura tipărită de editura Sigma - care cuprinde variantele de subiecte pentru examenele naţionale din 2007 şi care a fost distribuită în şcoli - induce în eroare elevii, cadrele didactice şi părinţii, deoarece utilizează sintagma „Variantele de subiecte publicate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării la data de 15 ianuarie 2007”, fără a preciza în mod explicit faptul că aceste variante nu sînt în forma lor finală. Singura problemă este că atenţia ministrului a fost atrasă de la prima apariţie de acest gen, iar măsura luată a fost aceea a ignorării problemei. Pe principiul „dacă nu văd înseamnă că nu există”, ministrul vine cu declaraţii fulger la trei săptămîni după întîmplare! Astfel, ministrul Educaţiei şi Cercetării ne demonstrează că „ignoranţa este mama învăţăturii”, asigurînd însă în continuare că examenele naţionale se vor desfăşura în spiritul unei reale transparenţe şi că variantele finale (?!) de subiecte vor fi publicate pe site pe 19 februarie!



12