Verificări la pachetele de servicii turistice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Verificări la pachetele de servicii turistice

Justiție 29 Aprilie 2009 / 00:00 513 accesări

În săptămîna premergătoare minivacanţei de 1-3 mai, în programul tematic al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au fost prevăzute acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea pachetelor de servicii turistice. În acest sens, specialiştii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) au desfăşurat peste 15 acţiuni de control la agenţii de turism din Constanţa, dar şi din alte municipii. Potrivit comisarului şef Bogdan Dima, ca urmare a deficienţelor constatate pe timpul acţiunilor de control s-au aplicat amenzi de 14.000 lei. „Am depistat materiale publicitare turistice care nu conţineau toate informaţiile necesare conform prevederilor legale, dar au existat şi agenţii de turism care au omis specificarea unor clauze”, a explicat comisarul şef. El a făcut referire la tipul şi categoria structurii de primire turistică cu funcţiuni de cazare; lipsa informaţiilor privind modalităţile de plată; categoria de clasificare a structurii de primire turistică cu funcţiuni de alimentaţie publică; omiterea înscrierii pe bonul de comandă a serviciilor de masă, all inclusiv, demipensiune; lipsa afişării la loc vizibil a denumirii operatorului economic.

Recomandări privind achiziţionarea pachetelor de servicii turistice

CJPC recomandă tuturor celor care urmează să achiziţioneze pachete de servicii turistice de la agenţiile de turism din România, cu precădere de la cele din judeţul Constanţa, să solicite acestora informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează a fi contractate, în conformitate cu obligaţiile de informare impuse operatorilor din turism de actele normative în vigoare. Este bine de ştiut că agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare ale acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur; cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente şi altele asemenea; durata pentru care operează oferta turistică. Organizatorul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare petru călătorie şi şedere. De asemenea, el trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarul, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresa, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie; în cazul în care aceste reprezentanţe sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi /sau a detailistului etc. Dacă turiştii nu au beneficiat de serviciile contractate, la întoarcerea din concediu, trebuie să se adreseze, în primul rînd, agenţiei de turism cu care au încheiat contractul, pentru a fi despăgubiţi şi numai în cazul în care nu sînt mulţumiţi de oferta agenţiei de turism pot depune reclamaţii la comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor.



12