Aşa cum se întâmplă pe piaţa de telefonie mobilă şi de IT, şi în retailul alimentar numărul jucătorilor ar putea scădea în viitorul apropiat, în urma deciziilor de a vinde către concurenţă. Un raport furnizat economica.net de către PMR Consulting arată că pe lista lanţurilor care ar putea decide să iasă din România în urma unor preluări se numără Billa, Real şi Cora. „Numărul jucătorilor importanţi este de aşteptat să scadă până la finele decadei (perioada 2015-2020). Tranzacţia prin care grupul Auchan a preluat 20 de magazine Real de la Metro Group, pentru un sfert de miliard de euro, nu va fi ultima de acest gen, având în vedere relatările potrivit cărora achiziţia supermarketurilor Billa (deţinute acum de grupul german Rewe) de către retailerul francez Carrefour este pe cale să se încheie. Există, de asemenea, zvonuri, potrivit cărora că cele patru magazine Real rămase în portofoliul Metro Group (după tranzacţia cu Auchan n.red) şi 11 hipermarketuri Cora sunt potenţiale targeturi pentru cei care doresc să se extindă prin achiziţii”, se arată în raportul PMR Conhsulting.
În momentul de faţă, piaţa de retail alimentar din România este împărţită între opt mari jucători, iar competiţia dintre ei a devenit extrem acerbă. În acest context, PMR susţine că bătălia se va muta treptat şi în mediul rural, unde au început deja să apară magazine moderne ale marilor lanţuri, dar şi în mediul online, a cărui importanţă în piaţă este momentan destul de mică, dar în creştere.