PROGRAM. Utilizând bani europeni sau fonduri din bugetele administraţiilor publice locale, mulţi primari se implică în formarea profesională a oamenilor din localităţile pe care le conduc pentru a le facilita drumul spre un loc de muncă. Reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România, Brainstorming Consulting şi RPIC-ViP din Republica Cehă au participat, ieri, la o conferinţă în cadrul căreia au fost prezentate rezultatele studiului realizat în rândul angajatorilor pentru identificarea celor mai importante competenţe comune ale potenţialilor angajaţi. Studiul a fost realizat în cadrul proiectului „Competent - Activităţi inovatoare în vederea îmbunătăţirii accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii“, proiect cofinanţat din Fondul Social European. Proiectul a început să fie implementat la nivel multiregional, în 35 de comune din şapte judeţe. În judeţul Constanţa, proiectul se derulează în Castelu, Cumpăna, Chirnogeni, Dobromir şi Independenţa, în fiecare localitate fiind instruite aprox. 40 de persoane.
PERSONAL INSTRUIT PENTRU MUNCĂ. „Am primit veşti bune din partea angajatorilor, în sensul că aprox. 90% dintre firme au spus că au început să angajeze personal. Îmbucurător este şi că 48,7% dintre aceste firme investesc în pregătirea personalului, însă mulţi dintre angajatori deplâng lipsa competenţelor comune ale angajaţilor (abilităţile de lucru cu oamenii) mai ales în domeniul comerţului şi al serviciilor“, a declarat coordonatorul proiectului Violeta Cândea. Ea a mai spus şi că tinerii absolvenţi au pretenţii salariale mari, chiar dacă nu sunt pregătiţi din punct de vedere profesional. Prezentă la întâlnire, primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju, a declarat că un astfel de program este bun în rândul comunităţilor rurale, mai ales că oamenii vor fi instruiţi la ei acasă, nefiind nevoie să se deplaseze în marile oraşe pentru a participa la cursuri. „Avem foarte multe cereri pentru lucrători în turism, comerţ şi servicii. Am selecţionat 40 de persoane, însă cererea este mult mai mare“, a declarat Gâju.