În perioada 28 aprilie - 18 mai 2014, Colegiul Tehnic „Tomis” Constanţa a derulat stagiul de formare profesională în cadrul proiectului de mobilitate „New technologies in construction field”. Proiectul este finanţat prin Programul LLP - Leonardo da Vinci. Durata proiectului, la care au participat 18 elevi, a fost de trei săptămâni, iar bugetul acordat - 57.920 euro. Beneficiarii proiectului au fost 18 elevi din clasele a XI-a şi a X-a, iar scopul - formarea competenţelor cuprinse în curriculum pentru clasa a XI-a, modulul V „Lucrări de instalaţii tehnico-sanitare”, prin plasament transnaţional într-o organizaţie din domeniul construcţii din Spania. Tutorele spaniol a îndrumat participanţii români să înveţe practic să execute îmbinări şi montaje ale conductelor de instalaţii, să verifice etapele de execuţie a lucrărilor de instalaţii, să utilizeze AMC-uri şi SDV-uri, să urmărească exploatarea şi întreţinerea funcţionării instalaţiilor din punct de vedere al calităţii, regimului de funcţionare şi al calităţii mediului. Participanţii au observat modul de funcţionare a unei firme private din Spania, organizarea şi distribuirea sarcinilor în firmă, lucrul în echipă.
FORMARE PROFESIONALĂ Datorită utilizării a noi materiale apărute, elevii au învăţat să implementeze noile tehnologii în domeniul instalaţiilor, au fost instruiţi asupra rigurozităţii execuţiei lucrărilor şi a calităţii acestora. Stagiul a avut impact asupra asimilării comportamentale în situaţia creată de găsirea unui loc de muncă, iar sub aspect educaţional, tinerii au învăţat şi s-au format în permanenţă prin utilizarea limbii străine, atât în conversaţie, cât şi în domeniul profesional, în aplicarea cunoştinţelor teoretice acumulate prin utilizarea limbajului de specialitate. Elevii au dobândit o viziune globală a meseriei şi un stil de muncă independent, precum şi încrederea în sine. La sfârşitul acţiunii, participanţii au obţinut certificate Europass Mobility, documentele ce înregistrează cunoştinţele şi competenţele dobândite într-o altă ţară europeană.