Ca o glumă bună: România şi Ungaria au semnat, marţi, acordurile privind conexiunea autostrăzilor între Arad - Nadlac şi Csanadpalota - Mako - Szeged şi între Cluj Napoca - Santăul Mare şi Nagykereki – Szolnok, în cadrul vizitei făcute de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la Budapesta, unde aceasta s-a întâlnit cu Pal Volner, ministrul Dezvoltării din Ungaria.
Nu-l cunoaştem pe ministrul ungar al Transporturilor, dar putem spune cu certitudine că la ei se munceşte. Abia au inaugurat 31,6 km de autostradă şi anunţă că, la anul, se opresc direct la Nădlac! Şi de acolo? Şi de acolo STOP! Or să bată ungurii step pe graniţă până-şi vor toci pingelele, că-n România mai e de organizat, de făcut comiţii şi comitete, de licitat, de gonit investitorii serioşi, în două cuvinte: de furat! Ministreasa Drumurilor Noastre a anunţat şi ea, la începutul săptămânii trecute, câştigătorii licitaţiilor pentru proiectarea (cuvânt cheie! – n.r.) şi construcţia a 183 de kilometri de pe coridorul IV, între Nădlac şi Sibiu, anunţând ca termen de finalizare a construcţiei 2013. Şi, la cum merg lucrurile în România (avem ca exemplu Autostrada Soarelui, unde pentru 14,5 km de drum a fost nevoie de mulţi ani, multe discuţii şi multe proiecte), ne putem aştepta la o pierdere treptată a răbdării şi, probabil, în cele din urmă, la o invazie ungurească! Adică, ungurii se vor sătura să tot aştepte ivirea, la orizont, a autostrăzii şi vor propune să o continue pe a lor pe teritoriul nostru… Poţi să-i refuzi? Deşi, dacă intră în jocul de iele al licitaţiilor şi birocraţiei româneşti, le va pieri cheful şi vor fugi, cu coada între picioare, printre gropile româneşti, până pe autostrada lor perfectă!
De menţionat: coridorul IV Paneuropean începe în Germania la Nurenberg, se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta, iar în România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa.