Vînzările de lactate au crescut cu 33%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Anul trecut

Vînzările de lactate au crescut cu 33%

Social 04 Martie 2009 / 00:00 504 accesări

Vînzările de lactate s-au situat, în 2008, la două miliarde de lei (543 milioane euro), în creştere cu 33% faţă de 2007, cea mai importantă categorie, iaurtul, fiind în continuare dominată de producători străini. Potrivit datelor unei firme de cercetare de piaţă, în 2007, piaţa lactatelor, care include categoriile iaurt, sana, unt, smîntînă, kefir, lapte şi brînzeturi (feta, caşcaval, brînză topită, telemea, brînză moale, tip mucegai sau Camembert, şi cremă de brînză) a totalizat 1,5 miliarde lei, respectiv 450 milioane euro. Cantitativ, livrările au crescut anul trecut cu 16%, de la 420,6 tone la 488 de tone. Iaurtul a rămas anul trecut în topul preferinţelor consumatorilor, cu vînzări de 462,32 milioane lei, cu 26% mai mari faţă de 2007. Piaţa iaurtului continuă să fie dominată de producători străini, singura companie autohtonă din top fiind Albalact Alba-Iulia. În categoria iaurturilor, lider a rămas iaurtul simplu, cu o pondere de 64% din volumul pieţei, în scădere cu două puncte procentuale, şi o cotă valorică redusă de la 56,4% la 55,2%. Pe următoarele două locuri în topul vînzărilor de lactate s-au aflat caşcavalul, cu un avans de 50%, înregistrînd vînzări de 425,24 milioane lei, şi laptele, care a atins valoarea de 281,37 milioane lei, în creştere cu 36%. Primii cinci producători de pe piaţa caşcavalului sînt Hochland, Friesland, Delaco România, Five Continents Feteşti şi Lacto Solomonescu România, aceştia cumulînd anul trecut o cotă valorică de 54,2% şi aproape 50% din volumul pieţei. Pe piaţa laptelui lideri sînt Friesland, Albalact Alba-Iulia, Dorna Lactate, Brailact România şi Teletext Slobozia, aceştia deţinînd 76,5% din valoarea pieţei şi 71,8% din volum. Pe locurile patru şi cinci în topul vînzărilor de lactate se situează categoriile smîntînă şi brînză topită, cu vînzări în 2008 de 235,53 milioane lei, respectiv 231 milioane lei. În 2007, valoarea vînzărilor de smîntînă s-a situat la 176,2 milioane lei. În 2008, consumatorii au cumpărat smîntînă produsă de Danone, Friesland, Tnuva, Albalact şi Teletext Slobozia, cei cinci producători cumulînd o cotă valorică de 65,4% şi o pondere de 63,5% din volumul pieţei. Vînzările de telemea le-au devansat în 2008, din punct de vedere valoric, pe cele de unt, sana şi cremă de brînză. Astfel, vînzările de telemea au ajuns anul trecut la 135,8 milioane lei, în creştere cu 54%, cele de unt la 104,3 milioane lei, în avans cu 39%, vînzările de sana s-au majorat cu 50%, la 76,4 milioane lei, în timp ce românii au dat cu 49% mai mult pe crema de brînză faţă de 2007, respectiv 56 milioane lei. Pe ultimul loc în topul vînzărilor de lactate se situează kefirul, care a înregistrat anul trecut vînzări de 11,45 milioane lei, în avans cu 50% faţă de 2007. Clasamentul comerţului cu kefir este condus de Friesland, restul poziţiilor fiind ocupate de producători autohtoni precum Almera Galaţi, Bucovina Lactate, Covalact Sf. Gheorghe şi Five Continents Feteşti. Cele cinci companii au deţinut, în 2008, peste 90% din segmentul de profil, atît din punct de vedere valoric, cît şi volumic.



Ştiri recomandate

12