Vînzările de tîmplărie au scăzut din cauza caniculei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vînzările de tîmplărie au scăzut din cauza caniculei

Social 06 August 2007 / 00:00 694 accesări

Patronatele din domeniu susţin că vînzările de tîmplărie termoizolantă au scăzut în luna iulie cu circa 10%, din cauza caniculei, însă piaţa îşi va menţine ritmul anual de creştere de 25-30% estimat iniţial, pînă la circa un miliard de euro. \"Vînzările au scăzut, în primul rînd, din cauza interdicţiilor circulaţiei camioanelor în perioada caniculei, care au întîrziat şi chiar au blocat livrările, dar şi pentru că şantierele şi-au oprit temporar lucrul\", a declarat preşedintele Patronatului Producătorilor şi Montatorilor de Geamuri, Ferestre şi Faţade (PGFF), Aurel Vlaicu. Preşedintele Patronatului Producătorilor de Tîmplărie Termoizolantă (PPTT), Marian Creţescu, susţine că reducerea vînzărilor a fost determinată şi de faptul că firmele de construcţii au întrerupt comenzile de materiale în perioada caniculei. \"Spre deosebire de proiectele din vestul Europei, unde comenzile de materiale sînt realizate cu 3-4 luni în avans, firmele din România doresc ca produsele comandate să le fie livrate într-o perioadă foarte scurtă. Şantierele au lucrat într-un ritm mai lent sau chiar şi-au întrerupt activitatea în luna iulie, astfel că au scăzut şi comenzile\", a afirmat Cruţescu. Cu toate acestea, reprezentanţii celor două patronate susţin că rezultatele din luna iulie nu vor influenţa creşterea pieţei, care va avansa cu 25-30% pînă la sfîrşitul anului, datorită numeroaselor proiecte noi începute în 2007 şi lucrărilor de reabilitare termică a locuinţelor vechi. În prezent, circa 70-75% din totalul vînzărilor de tîmplărie din România reprezintă produse din PVC, diferenţa fiind acoperită de aluminiu - circa 20% şi lemn. Vînzările produselor din PVC vor creşte în acest an cu 25% comparativ cu 2006, la circa 750 de milioane de euro, iar cele din aluminiu vor avansa uşor faţă de anul trecut, datorită proiectelor de clădiri mari, în special birouri.

Atelierele mici vor dispărea

În prezent, în România există peste 40 de mărci de profile din PVC. Ponderea cea mai importantă din totalul vînzărilor este reprezentată de profilele cu trei camere, datorită preţurilor mai reduse, însă cererea de produse cu mai multe camere este în creştere. Circa 70% din totalul produselor de pe piaţă sînt distribuite utilizatorilor finali, diferenţa fiind destinată proiectelor mari de construcţii, în principal celor rezidenţiale şi comerciale. Preţurile tîmplăriei din PVC au rămas constante în 2007 şi nu vor suferi modificări semnificative pînă la sfîrşitul anului, conform patronatelor. \"Deşi cererea este mare şi ar fi trebuit să contribuie la o creştere a preţurilor, există totuşi o concurenţă foarte puternică în acest domeniu, astfel că preţurile au rămas constante, iar eventualele majorări nu vor depăşi cîteva procente\", a adăugat Vlaicu. În opinia lui Cruţescu, eventualele majorări ale preţurilor ar putea fi influenţate de costurile legate de manoperă şi de creşterea preţurilor petrolului, însă majorările nu vor depăşi 5-10%. Preţul mediu al unei ferestre din PVC este de 70 de euro pe metru pătrat, în care sînt incluse profilul, armătura, feroneria şi geamul, însă costurile pot ajunge la 100 de euro pe metru pătrat, în funcţie de accesoriile şi echipările suplimentare. Piaţa tîmplăriei din PVC a intrat într-un proces de consolidare odată cu intrarea pe piaţă a producătorilor mari, micii producători urmînd să fie treptat eliminaţi. \"Presiunea pe atelierele mici este foarte mare în prezent, făcînd din ce în ce mai greu faţă producătorilor mari. În următorii ani, firmele mici vor dispărea treptat şi se vor transforma în dealeri ai companiilor mari\", a spus preşedintele PGFF.

Taguri articol


12