Producătorii germani de bere estimează o redresare a vînzărilor în acest an, stimulate de creşterea cererii pe durata Cupei Mondiale la fotbal, după ce ani la rînd, piaţa s-a aflat pe un trend descendent. Joerg Schillinger, purtătorul de cuvînt al InBev, cel mai mare producător de bere la nivel mondial, a declarat că entuziasmul generat de succesul neaşteptat al competiţiei sportive şi eforturile intense ale companiilor de profil au avut ca efect acoperirea la maxim a capacităţilor de producţie. "Facem tot ce ne stă în puteri pentru a livra consumatorilor ceea ce îşi doresc", a afirmat Schillinger. InBev controlează 11% din piaţa germană de bere.
Precaută în estimări după iarna neaşteptat de lungă, care a limitat cererea în prima parte a anului, asociaţia producătorilor germani de bere şi-a exprimat speranţa că evenimentul sportiv va impulsiona creşterea vînzărilor, anul acesta. Birte Kleppien, reprezentant al asociaţiei, a declarat că valul de euforie generat de evoluţia bună a echipei germane, care a ajuns în semifinale, a condus la o creştere neaşteptată a pieţei. "Nu ne-am închipuit niciodată că englezii vor lua cu asalt fabricile de bere din Koln şi vor da dovadă de un interes real pentru berea din producţia locală, în ciuda faptului că este servită în pahare de dimensiuni mici", a afirmat Kleppien.
Situaţia favorabilă din industria germană a berii, a cărui cifră anuală de afaceri de plasează în jurul nivelului de 8,4 miliarde de euro şi în care lucrează aproximativ 250.000 de angajaţi, direct sau indirect, ar putea continua o perioadă mai lungă de timp. Însă, luînd în considerare scăderea vînzărilor de la 115,3 milioane de hectolitri în 1995 la 106 de milioane de hectolitri în anul 2004, reprezentantul InBev a afirmat că firmele din industrie mai au încă multe eforturi de făcut pentru atingerea cifrelor din deceniul trecut. "Industria berii nu şi-a revitalizat imaginea de ani de zile. Mulţi tineri consideră berea o băutură pentru persoane mai în vîrstă. În consecinţă, companiile trebuie să fie inovatoare şi să observe cu atenţie ce vor consumatorii să bea", a precizat Schillinger.