Vînzători constănţeni, reclamaţi la OPC că dau restul în gumă de mestecat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vînzători constănţeni, reclamaţi la OPC că dau restul în gumă de mestecat

Social 25 August 2007 / 00:00 860 accesări

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor primesc, zilnic, zeci de reclamaţii de la constănţenii şi turiştii nemulţumiţi de calitatea anumitor produse pe care le-au cumpărat sau a anumitor servicii de care au beneficiat. Astfel, sesizările înregistrate vizează defectarea încă din perioada de garanţie a unor obiecte casnice, întreruperea nejustificată a semnalului la cablu TV sau internet, nerespectarea anumitor clauze contractuale, în special la serviciile de cazare în staţiunile de pe litoral, calitatea produselor alimentare sau a celor textile. „În ultima perioadă, am primit multe reclamaţii la adresa celor care vînd la tonetele de legume şi fructe. La efectuarea verificărilor, inspectorii au constatat că vînzătorii nu afişau preţurile la produsele comercializate şi nici numele şi datele de identificare ale societăţii. Pentru aceste nereguli, administratorii au primit amenzi cu valori cuprinse între 1.000 şi 3.000 lei, iar cei care au fost depistaţi că utilizau cîntare neverificate metrologic au mai primit cîte o amendă cuprinsă între 2.000 lei şi 4.000 lei”, a declarat purtătorul de cuvînt al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa, Rodica Mocanu. Ea a subliniat că, în ultima săptămînă, la oficiu s-au primit foarte multe reclamaţii care nu vizează calitatea vreunui produs sau a unui serviciu, ci atitudinea vînzătorilor. „Constănţenii s-au plîns de faptul că vînzătorii au făcut un obicei din a nu le mai da restul, ci chibrituri, gumă de mestecat, bomboane sau plicuri cu nes”, a precizat Mocanu.

Mai mult, reprezentantul OJPC Constanţa a adăugat că, în prezent, aprox. toate magazinele din municipiu Constanţa au început vînzarea la soldare. „Conform OUG 99/2000, agenţii economici trebuie să anunţe consumatorii, prin afişe lipite pe geam, care sînt produsele vîndute la soldare, perioada în care pot fi achiziţionate, preţul vechi şi cel nou. Fiecare administrator de magazin poate aplica orice procent de reducere, dar din adaosul pe care îl aplică, fiind interzisă comercializarea produselor sub preţul de achiziţie”, a explicat Rodica Mocanu. Ea a adăugat că nu au fost încă înregistrate reclamaţii pe această temă, însă nu este exclus să apară, avînd în vedere că perioada vînzărilor la soldare a început la 1 august şi se va încheia la 1 octombrie.



12