Violență în școală?! Se rezolvă cu un... buton de panică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Scandalos!

Violență în școală?! Se rezolvă cu un... buton de panică

Educație 10 Decembrie 2017 / 17:05 2005 accesări

Soluția ministrului Educației la scandalurile, bătăile și toate genurile de violență în școli este... butonul de panică. Explicația mai-marelui învățământului românesc este de-a dreptul uluitoare - „În ultimii trei ani, numărul actelor de violență s-a înjumătățit“ (?!). Asta în condițiile în care, în ultima săptămână, s-au înregistrat trei cazuri în trei școli diferite, unul dintre ele chiar la Constanța.

Spațiul școlar se transformă ușor-ușor într-un câmp de bătălie. Fie că este vorba de conflicte verbale sau fizice, toți actorii sistemului de învățământ sunt cumva implicați măcar într-un război școlar. Cum vede ministrul Educației rezolvarea? Simplu - printr-un buton de panică. „Avem câteva proiecte de succes, unul dintre ele este butonul de panică. O adaptare a acestei strategii cu modelele locale este binevenită (...). Dezvoltăm această strategie, o adaptăm și eu sunt convins că în următorii doi ani de zile numărul actelor de violență la nivelul unităților școlare se va reduce foarte mult“, a declarat ministrul Educației, Liviu Pop, la Vălenii de Munte, unde a participat la inaugurarea unei grădinițe. Ceea ce este și mai uimitor este o altă declarație, cea prin care ministrul susține că numărul actelor de violență în școli s-a înjumătățit, asta în contextul în care doar în ultima săptămână au avut loc trei incidente în școli diferite, unul dintre ele chiar la Constanța. „În ultimii trei ani de zile, numărul actelor de violență s-a înjumătățit, putem spune că de la treizeci și ceva de mii am ajuns, anul trecut, la 18.000“, a menționat acesta.

Incredibil este cum își închipuie domnul ministru că dotarea școlilor cu butoane de panică va rezolva violențele de tip profesor - elev sau profesor - părinte ori chiar elev - elev. Scopul acestor dispozitive este de a anunța rapid autoritățile că în incinta unității de învățământ se produce un furt, un incendiu sau există o urgență medicală. Cum ar putea reduce actele de violență spontană între elevi sau între elevi și profesori, care deja sunt la ordinea zilei, unele dintre ele rezolvându-se, probabil, între protagoniști, cu medierea directorului, și nici nu mai ajung să fie înregistrate în catastifele oficiale ca acte de violență? V-ați gândit, domnule ministru, că de aici ar putea veni scăderea numărului oficial de violențe?!

Dacă asta cu butonul de panică nu vă iese, mai încercați... peste trei ani, cu altceva, dar stai, peste alți trei ani nu veți mai fi la conducerea ministerului și nimeni nu vă va trage la răspundere pentru că n-ați mișcat degetul de pe butonul de panică.

CE S-A ÎNTÂMPLAT LA CONSTANȚA

Amintim că vineri, 8 decembrie, un elev al Liceului Tehnologic „Virgil Madgearu“ din Constanţa a fost reţinut de poliţişti, după ce a agresat fizic şi verbal o profesoară, în sala de curs. Potrivit informării Inspectoratului de Poliție Judeţean Constanța, elevul, în vârstă de 16 ani, a agresat-o pe profesoara de franceză, după ce aceasta i-a atras atenţia că nu face parte din colectivul acelei clase şi i-a cerut să părăsească sala. În urma acestei solicitări, elevul i-a adresat vorbe insultătoare profesoarei şi a lovit-o peste faţă cu palma, după care a fugit din incinta unităţii şcolare. Băiatul a fost identificat şi reţinut de poliţişti și este cercetat pentru infracţiunile de lovire sau alte violenţe şi tulburarea ordinii şi liniştii publice, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa. Elevul agresor repetă clasa a IX-a în cadrul ciclului de învăţământ şcolar-profesional, iar cererea pentru reînmatricularea în clasa a IX-a a fost semnată de bunica sa, părinţii fiind plecaţi, se pare, să muncească peste hotare, au precizat reprezentanții ISJ Constanţa.

Incidente similare au avut loc în Harghita şi Teleorman.



12