Violenţa în şcoli, de la pumn la cuţit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Violenţa în şcoli, de la pumn la cuţit

Eveniment 18 Octombrie 2012 / 00:00 320 accesări

Dacă în anii trecuţi, violenţa în şcoli însemna, cel mult, o altercaţie între elevi, pumnul sau piciorul fiind singura „armă” folosită împotriva adversarilor, în prezent, elevii din România au devenit din ce în ce mai agresivi. Numai în ultima lună, un elev din Bucureşti a fost înjunghiat mortal de un coleg de clasă, un elev din judeţul Ilfov a fost înjunghiat în picior de alţi tineri, iar o elevă din Brăilă a fost înjurată, scuipată şi umilită de o altă elevă. Exemplele negative nu se opresc, din păcate, aici: o elevă din Bucureşti a fost bătută, în incinta şcolii, de mama unui coleg, supărată că fata îi agresase copilul la ora de sport, un elev de 18 ani din Teleorman a ajuns în stare gravă la spital după ce a fost lovit cu un cuţit de către un coleg de clasă, un elev în clasa a VII-a din Hunedoara a fost înjunghiat de un coleg chiar în timpul orei, iar un elev în clasa a XII-a din Iaşi a fost bătut crunt de mai mulţi colegi, dar şi de persoane din afara liceului, adolescentul ajungând la spital cu mâna ruptă şi cu afecţiuni la coloană. În aceste condiţii, nu este de mirare că tot mai mulţi părinţi îşi trimit copiii la şcoală cu inima strânsă, întrebându-se, mereu, dacă vor fi în siguranţă în unitatea de învăţământ. Pentru a stopa fenomenul şi a readuce liniştea în inimile sutelor de mii de părinţi români, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronscu, a înaintat inspectoratelor şcolare generale câteva recomandări. „Cred că trebuie să avem nişte reguli foarte precise. De exemplu, eu nu aş lăsa nicio persoană străină să se plimbe singură prin şcolaă. Aş cere profesorului de serviciu să însoţească persoana respectivă acolo unde are treabă. Apoi, la sfârşitul întrevederii, acelaşi profesor de serviciu ar conduce spre ieşire vizitatorul. Mai mult, în timpul orelor, poarta unităţii de învăţământ ar trebui să rămână închisă”, a precizat ministrul Educaţiei. Ea a precizat că măsurile nu pot fi duse la extrem, şcoala neputând fi „transformată într-o cazemată”. Potrivit demnitarului, în primul rând, şcoala „trebuie să fie o instituţie în care oamenii învaţă şi cum să se comporte”. În ceea ce priveşte combaterea actelor de violenţă între elevi petrecute în afara incintei unităţilor de învăţământ, ministrul Educaţiei a afirmat că ar trebui introduse în şcoală „lecţii de educaţie, de toleranţă, de solidaritate cu colegii”.

Taguri articol


12