Viteza excesivă, cauza tragediei feroviare din Spania

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Doliu

Viteza excesivă, cauza tragediei feroviare din Spania

Externe 27 Iulie 2013 / 00:00 414 accesări

TRUPURI INCOMPLETE Poliţia spaniolă a anunţat un nou bilanţ al accidentului feroviar de la Santiago de Compostela, care a ajuns la 78 de morţi, dintre care au fost identificaţi 72. Printre victimele identificate se află şi trei străini, un algerian, un mexican şi un american. Echipele de intervenţie au avut parte de imagini de coşmar. Jaime Iglesias, şeful Poliţiei din Galicia, a vorbit despre „resturi umane”, ceea ce complică activitatea Poliţiei criminalistice. La rândul său, comisarul Antonio del Amo a explicat că în cazul unor astfel de accidente, în care trupurile unora dintre victime sunt găsite incomplete, bilanţul poate varia. În total, 83 de răniţi erau spitalizaţi în continuare vineri, dintre care 32 în stare gravă.

Trenul, care venea de la Madrid, a deraiat miercuri seară, la aproximativ patru kilometri distanţă de gara din Santiago de Compostela. Şeful trenului, în vârstă de 52 de ani, rănit uşor în accident şi spitalizat, a fost arestat pentru imprudenţă şi plasat în stare de arest preventiv. O scurtă înregistrare video difuzată joi pe internet arată un tren sosind cu viteză mare, pe căi ferate libere, angajându-se într-o curbă, după care vagoanele din partea de mijloc a garniturii ies de pe şine, antrenând răsturnarea locomotivei. „Ar trebui să merg cu 80 şi am 190”, a spus mecanicul de locomotivă, potrivit înregistrării comunicării radio care a fost transmisă judecătorului însărcinat cu ancheta. Conductorul nu prezenta urme de alcool în sânge şi ancheta nu exclude deocamdată nici varianta unei probleme tehnice. În ultimul an, acesta a condus şi alte trenuri pe ruta pe care a avut loc tragedia. Garzón l-a înlocuit la conducerea trenului, miercuri, pe un coleg din Ourense. Tragedia s-a produs după ce trenul a parcurs o distanţă de aproximativ 100 de kilometri din acel moment. Bărbatul lucrează de peste 30 de ani la Renfe, compania publică a căilor ferate spaniole, şi conduce trenuri de mare viteză din 2000.

PLĂCERE PENTRU VITEZĂ Între timp, profilul pe Facebook al lui Francisco José Garzón Amo, şeful de tren, a fost şters după ce identitatea conductorului a fost dezvăluită, jurnaliştii şi publicul începând să caute informaţii despre el. Între postările sale pe reţeaua de socializare s-a aflat şi o fotografie în care apare un vitezometru cu acul indicând o viteză de 200 de kilometri pe oră, postată pe 8 martie 2012. Sub fotografie apăreau comentarii ale unor contacte ale conductorului. „Omule, ai viteza maximă, frănăăăă”, afirmă un comentator, căruia Garzón i-a răspuns: „Sunt chiar la limită, nu pot să merg mai repede, altfel mă vor amenda”. Altui comentariu, „Cristoase, ai 200 de kilometri la oră”, conductorul îi răspunde în glumă că „nu a umblat nimeni la vitezomentru”. Alt contact al lui Garzón a postat, atunci, un comentariu în care afirmă: „Dacă te prinde Garda Civilă, îţi vei pierde punctele, hehe”, referindu-se la permisul spaniol de conducere, pe bază de puncte. Garzón i-a răspuns cu majuscule: „imaginează-ţi ce agitaţie ar fi să treci pe lângă Garda Civilă şi să îi depăşeşti, astfel încât să li se stingă radarul. Hehe, ce amendă ar lua Renfe, hehe”.

MECANISME DE SIGURANŢĂ Segmentul feroviar pe care mergea trenul este echipat cu sistemul european de reducere automată a vitezei excesive, numit ERTMS (Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar), dar acesta nu era instalat în acel loc, a explicat Juan Jesus Garcia Fraile, secretarul general al sindicatului spaniol al mecanicilor de locomotivă. Sistemul funcţionabil pe acest tronson este ASFA (Anunţarea Semnalelor şi Frânare Automată), ce controlează în special respectarea semnalizărilor, ceea ce face sistemul puţin mai dependent de factorul uman. Traficul feroviar a fost reluat vineri pe una dintre liniile afectate de accident.

Taguri articol


12