„Viză pentru SUA”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Campanie de informare

„Viză pentru SUA”

Justiție 23 Noiembrie 2011 / 00:00 648 accesări

CAMPANIE Ministrul Afacerilor Externe (MAE), Teodor Baconschi, a lansat, ieri, alături de ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a doua etapă a campaniei de informare publică „Viză pentru SUA” 2011, derulată de MAE, în parteneriat cu ambasada SUA la Bucureşti, în sprijinul cetăţenilor interesaţi de solicitarea unei vize temporare americane. Ca urmare a interesului suscitat de campanie, în cursul anului trecut, MAE şi Ambasada SUA la Bucureşti şi-au propus să reia campania la sfârşitul acestui an (noiembrie - decembrie), prin adăugarea unor noi componente media care vor contribui la asigurarea unei vizibilităţi suplimentare a acesteia şi la promovarea informaţiilor utile cetăţenilor. Elementul de noutate este adus, în special, de folosirea afişajului stradal, atât în Bucureşti, cât şi în mai multe oraşe din ţară. În ceea ce priveşte importanţa reducerii ratei de respingere ca şi criteriu de accedere în programul Visa Waiver, ministrul Baconschi a punctat unul dintre obiectivele campaniei: „„Viză pentru SUA” urmăreşte să îi ajute pe toţi cetăţenii români care doresc să călătorească în SUA să îşi pregătească mai bine dosarul de candidatură şi să contribuie în acest fel la scăderea ratei de respingeri ale solicitărilor de viză, astfel încât România să îndeplinească şi acest criteriu.”

FORMULARE NOI Baconschi şi Gitenstein au făcut apel la cei cărora le-au fost respinse dosarele de viză în mod repetat să nu mai încerce, măcar pentru o vreme, întrucât rata mare de respingere îi afectează şi pe ceilalţi aplicanţi şi scad şansele ca vizele să fie ridicate. Ministrul a spus că Guvernul va continua să insiste pe ideea ca liberalizarea vizelor e normală. Ambasadorul SUA la Bucureşti a declarat că, în 2010, 81% dintre românii care au cerut viză temporară pentru SUA, respectiv 29.000 de persoane, au primit-o, numărul acestora fiind cu 3.000 mai mare comparativ cu 2009. „Românii sunt bineveniţi în Statele Unite şi încurajăm călătoriile în SUA în scop turistic, profesional ori pentru studii”, a spus Mark Gitenstein.

ACCESĂRI PE SITE Toate componentele campaniei „Viză pentru SUA” sunt accesibile şi pot fi descărcate de pe site-ul MAE, din cadrul secţiunii „Viză pentru SUA”. Aici puteţi obţine şi informaţii suplimentare despre campanie (http://www.mae.ro/viza-pentru-sua). Cotidianul Telegraf este partener media al acestei campanii.



12