Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a verificat, vineri, stadiul în care se află lucrările la noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Cu acest prilej, constructorul i-a spus ministrului că lucrările sunt în grafic şi că detaliile tehnice de execuţie sunt rezolvate. Cu toate acestea, vor exista probleme tributare temperaturii şi în special vântului, întrucât montajele peste apă nu se pot face dacă viteza vântului depăşeşte 15 m/s. „Nu ne putem permite să înregistrăm întârzieri. Nu putem lăsa maşinile de tonaj mare să treacă pe Podul de la Agigea. Nu îşi asumă nimeni răspunderea. De aceea, proiectul trebuie să se finalizeze la timp”, a spus Ramona Mănescu. Ministrul a precizat că autorităţile implicate vor face o monitorizare exactă şi vor fi puse la dispoziţie toate resursele necesare, ca podul peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, aflat în prelungirea autostrăzii, să fie terminat până în mai 2014, astfel încât să poată suplini traficul de pe Podul de la Agigea. În condiţiile în care traficul rutier pe Podul de la Agigea este restricţionat la maximum 3,5 tone de la 1 octombrie 2013, iar elevii şi navetiştii sunt nevoiţi zilnic să treacă podul la picior, este impetuos necesară finalizarea acestui obiectiv. În cadrul vizitei, constructorul i-a solicitat ministrului sprijinul în ceea ce priveşte transportul betonierelor de pe malul stâng al canalului, unde există staţia de betoane, pe cel drept, întrucât există pericolul ca betonul să-şi piardă calităţile, în condiţii de frig şi transportat timp de o oră şi jumătate. „Vom discuta această problemă cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere, astfel încât gabara care va transporta de pe un mal pe altul tirurile cu mărfuri să transporte cu prioritate betonierele, pentru a ajunge aici în timp util”, a spus Mănescu.