Vladimir Putin nu mai suportă critica

Vladimir Putin nu mai suportă critica

Externe 20 Ianuarie 2012 / 00:00 304 accesări

Premierul rus a acuzat un post de radio liberal că îl denigrează constant şi că serveşte interese străine, neeezitând să folosească un limbaj suburban, pentru a-şi exprima nemulţumirea. La o reuniune cu editorii-şefi din presă, acesta i-a spus lui Aleksei Venediktov, de la radoul Ecoul Moscovei: „Mă împroşti cu rahat zi şi noapte”. Aleksei Venediktov a afirmat apoi că Vladimir Putin avea dreptul de a critica radioul. „Desigur, a fost neaşteptat că premierul a început să critice activitatea unui radio pe care, se pare, chiar îl ascultă. Însă, dacă eu îl critic, el de ce să nu mă critice?”, a comentat ziaristul.

Circa 30 de editori au participat la întâlnirea cu premierul rus. Vladimir Putin i-a spus lui Aleksei Venediktov că rar ascultă radioul său, dar că, în vară, l-a ascultat întâmplător, în timp ce se afla într-o vizită la Soci. „S-a discutat despre apărarea antirachetă. Nu am mai auzit niciodată astfel de aberaţii. Stăteam în pat şi mă gândeam: dar astea nu sunt ştiri, asta înseamnă să serveşti interese străine”, a subliniat premierul. Vladimir Putin l-a ironizat pe editorul-şef. L-a întrebat despre intenţiile sale de vot şi a sugerat că acesta a fost ofensat de întrebare, după ce acesta a spus că nu a votat din 1996, ultimele alegeri prezidenţiale înainte de venirea sa la putere. „Da, sunt ofensat. Vă voi spune de ce mai târziu”, a replicat Aleksei Venediktov. „Eu nu mă ofensesz când tu mă împroşti cu rahat zi şi noapte, dar tu eşti ofensat. Spun două vorbe şi deja eşti ofensat”, a spus Putin. „Glumeam, nu sunt ofensat”, i-a răspuns jurnalistul. „Ei bine, eu nu glumeam”, i-a replicat premierul.

12