Volkswagen a pierdut cotă de piață în Europa pentru a 13-a lună consecutiv de când a pornit scandalul emisiilor în septembrie 2015, în condițiile în care competitorii au profitat de pe urma pierderii încrederii consumatorilor în producătorul german de mașini, scrie Bloomberg.
Volskwagen, care deja începuse să piardă teren în fața rivalilor și înainte de a admite că a falsificat testele emisiilor, are o cotă de piață de 22,9%, comparat cu 23,3% în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile.
La nivel de industrie, înmatriculările au crescut cu 7,3% luna trecută, la 1,5 milioane de vehicule, peste creșterea înregistrată de Volkswagen, de numai 5,6%.
Vânzările europene de mașini au crescut încă din 2013, revenindu-și după minimul ultimilor 10 ani, atins în urma crizei economice. Creșterea totuși s-a temperat în ultimele luni, pe motivul îngrijorărilor legate de ieșirea Marii Britanii din UE și de scandalul care a ridicat semne de întrebare legate de viitorul Deutsche Bank.
”Cererea europeană de autovehicule pare să fi atins apogeul”, au spus analiștii de la Moody’s Investors Service într-un raport. ”Volumele ambițioase pe care producătorii vor să le vândă vor pune și mai multă presiune pe prețuri, iar rezultatul ar putea eroda marjele de profit și fluxul de numerar”.