Ce faci dacă planeta asta atât de îngrijorată de mediu îți strică toată distracția cu un scandal Dieselgate mare cât uzina din Wolfsburg? Te resemnezi sau te reprofilezi. Când te cheamă Volkswagen, varianta B e mai la îndemână și, în plus, e și mai profitabilă. Constructorul german a produs anul trecut 7,2 milioane de... cârnați; o „mică“ paranteză - producția de mașini a scăzut de la 6,12 la 5,82 milioane de unități, pe fondul scandalului poluării motoarelor diesel. Și, cum producția de cârnați, gustarea emblematică a Germaniei, depășește cu mult consumul angajaților uzinei VW, o mare parte a ajuns în supermarketuri și în magazine. Pe pachete scrie „piese originale Volkswagen“. Vânzările grupului Volkswagen au revenit pe creștere, în ianuarie, datorită cererii solide din China, în pofida scandalului emisiilor, care a afectat cota de piață a celui mai mare producător european. Luna trecută, livrările grupului german pe plan global au urcat cu 3,7%, la 847.800 de vehicule, camioane și motociclete, după ce în decembrie vânzările au scăzut cu 5,2%, contribuind la primul declin al vânzărilor anuale din 2002 încoace. În ianuarie, brandul Volkswagen a înregistrat cel mai semnificativ avans lunar al vânzărilor în piața chineză, iar la nivelul grupului VW creșterea a fost de 15,4%, depășind expansiunea de 1,8% înregistrată în Europa. Cel mai semnificativ declin s-a înregistrat în Rusia și Brazilia, de 29,5% și, respectiv, 38,8%. Pe piața din SUA, livrările grupului Volkswagen au scăzut luna trecută cu 7%. Reamintim că, în septembrie 2015, autoritățile americane au acuzat cel mai mare producător auto din Europa de instalarea unui software în autovehiculele diesel, pentru a evita normele de poluare a aerului. Dispozitivul era instalat pe un număr estimat de 11 milioane de automobile la nivel mondial, datând din 2009, iar scandalul a dus la declanșarea de investigații internaționale și a determinat VW să înceapă programe masive de compensare a proprietarilor vehiculelor afectate.