Preşedintele grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, un opozant al intrării mărcii în Formula 1, a demisionat după un conflict cu preşedintele executiv Martin Winterkorn, ceea ce alimentează speculaţiile privind apropierea companiei germane de Marele Circ. Piech, preşedintele Comitetului Director al VW Group, s-a opus intrării Volkswagen în Formula 1 din cauza conflictului pe care îl are cu administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone. În contrast cu Piech, Winterkorn este cunoscut ca un partizan al extinderii Volkswagen în sporturile cu motor.
Interesul Volkswagen pentru Marele Circ este încurajat de succesul global de marketing înregistrat de grupul rival Daimler, de care aparţine campioana mondială, Mercedes AMG. Mai mulţi membri ai Comitetului Director al VW consideră Formula 1 ca fiind un instrument promoţional global mai eficient decât cele în care este implicată compania prin programele ei de sporturi automobilistice. Pe lângă VW şi Audi, printre mărcile grupului se numără Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda şi Seat.
Volkswagen Group este implicat în acest moment în trei programe sportive: cu Porsche şi Audi în Campionatul Mondial de Anduranţă, cu Audi în Campionatul German de Turisme (DTM) şi cu Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri.
Valoarea globală a publicităţii de care a beneficiat Mercedes în apariţiile televizate din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1 a fost de 2,8 miliarde de dolari. În comparaţie, valoarea publicităţii de care a beneficiat VW prin programele sale din motorsport a fost estimată la 30 de milioane de dolari. Mercedes a cheltuit suma netă de 145 de milioane de dolari în Formula 1, fără a include aici banii primiţi de la sponsori şi de la Ecclestone. Cheltuielile similare ale VW în sporturile în care a participat au fost de peste 2,5 ori mai mari - 350 de milioane de dolari.
WILLIAMS F1 A AVUT PIERDERI DE 42,5 MILIOANE DE LIRE STERLINE ÎN 2014
Echipa de Formula 1 Williams, care în sezonul trecut a ocupat locul 3 în clasamentul constructorilor, a plătit bonusuri de două milioane de lire (2,79 milioane de euro) către angajaţi, în ciuda unor pierderi raportate de 42,5 milioane de lire (59,3 milioane de euro) anul trecut. În 2013, Williams înregistrase un profit de 11,9 milioane de lire sterline (16,6 milioane de euro). Întregul grup Williams a avut pierderi în 2014 de 34,3 milioane de lire sterline (47,87 de milioane de euro), după ce veniturile au scăzut de la 130,4 milioane de lire (182 de milioane de euro) la 90,2 milioane de lire (125,88 de milioane de euro). Totuşi, anul acesta, Williams a semnat parteneriate importante cu Unilever şi Avanade.
Diferenţa de încasări între 2013 şi 2014 a fost cauzată şi de faptul că în urmă cu doi ani, compania petrolieră PDVSA, sponsorul pilotului Pastor Maldonado, a achitat 20 de milioane de lire (27 de milioane de euro) pentru a-i asigura un loc în echipă venezueleanului care acum se află la Lotus. „Deşi cifrele sunt dezamăgitoare la prima vedere, ele sunt exact cele la care ne aşteptam. Faţă de 2013, a fost un blocaj. Suntem pe drumul cel bun şi ne aşteptăm ca 2015 să fie cu mult mai bun din punct de vedere material”, a declarat directorul executiv al Williams, Mike O’Driscoll. În 2013, Williams s-a clasat pe locul 9 în clasamentul constructorilor, cu numai 5 puncte. Însă, pentru locul 3 de anul trecut, cei 660 de membri ai staff-ului au primit bonusuri de câte 3.000 de lire sterline (4.100 de euro).