Volkswagen e și mașina poporului român

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Regele nedisputat al second-hand-ului

Volkswagen e și mașina poporului român

Economie 01 Iunie 2016 / 15:11 713 accesări
Înmatriculările de mașini Volkswagen second-hand au crescut peste 26% în primele patru luni, la peste 6.700 de exemplare

Înmatriculările de mașini Volkswagen second-hand au crescut peste 26% în primele patru luni, la peste 6.700 de exemplare

NICIO SURPRIZĂ Numărul înmatriculărilor de autoturisme second-hand a ajuns, în primele patru luni ale anului, la 88.647 de unități, în creștere cu circa 20% comparativ cu aceeași perioadă din 2015, reiese din statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În aprilie, din cele aproape 23.984 de autoturisme rulate înmatriculate în România, 6.729 de exemplare au fost Volkswagen, în creștere cu 26,37% comparativ cu aprilie 2015, când românii „importau“ 5.325 de unități. Topul preferințelor continuă cu Opel (3.946 de unități, +17,16%), Ford (2.768 de unități, +24,13%), BMW (1.880, +34,86%), Audi (1.845, +43,13%), Skoda (1.256, +36,52%), Renault (1.012, +21,78%) și Mercedes-Benz (953, +35,37%). De altfel, în intervalul ianuarie - aprilie, marca Volkswagen continuă să conducă în ierarhia autoturismelor rulate înmatriculate în România, cu 25.040 de exemplare, în creștere cu 18,22% în comparație cu același interval din anul precedent. Conform DRPCIV, parcul auto național din România însuma, la sfârșitul lui 2015, aproximativ 6,6 milioane de unități, în urcare cu 5,27% față de perioada similară a anului precedent. Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naționale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane erau încadrate în categoria autoturismelor, în creștere cu 5,04% comparativ cu 2014.

DIESEL FOREVER! La capitolul uzură, circa 2,56 milioane de mașini aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,31% față de aceeași perioadă din 2014. De asemenea, aproximativ 1,89 milioane de vehicule aveau între șase și zece ani, în timp ce 1,76 milioane de unități aveau un grad de uzură între 11 și 15 ani. Și, atenție, 1,20 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani! Între zero și doi ani, la DRPCIV sunt înregistrate doar 302.054 de exemplare (în urcare cu peste 50% față de ianuarie - aprilie 2014, totuși). Nu în ultimul rând, în privința carburantului, 3,484 milioane de români preferă diesel-ul, iar 2,760 milioane - benzina.

Taguri articol


12