Atunci când aleg ce mașină să-și cumpere, femeile iau în considerare vechimea ei, ca prim criteriu (26%), și abia apoi prețul (19%), potrivit unui sondaj realizat de portalul autovit.ro. În clasament urmează nivelul de siguranță (11,5%), fiabilitatea (11%) și consumul (10%). În general, femeile aleg mașinile de oraș de 3.000 - 5.000 euro, în vreme ce bărbații preferă mașinile de familie de 7.500 - 15.000 euro. Pentru bărbați, vechimea și fiabilitatea sunt principalele criterii de achiziție (19% fiecare). Urmează prețul (16%), marca (13%) și nivelul de siguranță (10%). Conform studiului, în topul brandurilor auto deținute de majoritatea femeilor se numără Volkswagen (22%), Opel (11%), Ford (9%) și Audi (7%). Ce-ar vrea, de fapt? Volkswagen (20%), BMW (9%), Audi (9%), Opel (8%) sau Ford (7%). De cealaltă parte, bărbații conduc Volkswagen (22%), Opel (9%), Audi, Ford (8.7%) și Dacia (8%) și intenționează să-și achiziționeze Volkswagen (19%), Audi (13%), BMW (11%), Skoda (8%) sau Mercedes-Benz (7%).