Concesionarii Volkswagen nu sunt obligați să reprimească autovehiculele cu motoare trucate pe care le-au vândut clienților, a decis miercuri un tribunal din Bochum, în ceea ce a fost primul proces judecat în Germania după scandalul „dieselgate”, informează AFP.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Aproximativ 2,5 milioane de autoturisme din Germania sunt implicate în acest scandal.
Proprietarul unui automobil VW Tiguan a cerut concesionarului care i l-a vândut în urmă cu mai puțin de un an fie să reprimească automobilul, fie să-i reducă valoarea din prețul de achiziție a unui nou autovehicul.
În schimb, judecătorul Ingo Streek de la tribunalul din Bochum a apreciat că, deși automobilul a fost echipat cu un software care falsifică rezultatele testelor antipoluare, aceasta nu înseamnă că proprietarul automobilului poate să îl returneze Volkswagen, deoarece nu este vorba de un defect 'major', iar automobilul poate fi utilizat în continuare fără restricții. În plus, Volkswagen a promis că în cursul acestui an va remedia toate deficiențele autovehiculelor din Germania implicate în „dieselgate”.
Acest prim proces în țara de origine a Volkswagen legat de scandalul falsificării rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel a fost urmărit cu atenție de comercianții de automobile. Mai există însă și alte procese, atât în Germania cât și în alte țări, demarate de clienți care se consideră înșelați, precum și de acționari, nemulțumiți de prăbușirea cotației titlurilor VW cu 40% după izbucnirea 'dieselgate', de ONG-uri, dar și de autoritățile din anumite țări, în special SUA. În această ultimă țară, 200 de reclamanți au depus săptămâna trecută o plângere colectivă.