Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea“ spun că serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă sunt înfiinţate la nivelul fiecărei localităţi constănţene şi au ca atribuţii principale prevenirea situaţiilor de urgenţă şi asigurarea intervenţiilor în zonă. În prezent, toate consiliile locale au astfel de servicii, însă numai 19% dintre ele au capacitatea operaţională de intervenţie (Corbu, Istria, Oltina, Băneasa, Topraisar, Ostrov) conform normativelor. Conform purtătorului de cuvânt al ISU “Dobrogea”, sg. maj. Paula Anghel, la nivelul localităţilor constănţene, voluntariatul nu este privit cu atenţia cuvenită, ţinând cont de implicaţiile benefice pe care le-ar putea avea pentru comunitate. Conducerea ISU susţine că, în intervalul 2005-2009, autorităţile locale au manifestat un interes scăzut faţă de stingerea incendiilor la gospodăriile populaţiei. Totodată, se remarcă faptul că, deşi în unele situaţii au fost alocate fonduri provenite din bugetul de stat şi din alte surse, doar o mică parte dintre localităţi au cheltuit sumele alocate (Oltina, Topraisar). Potrivit ISU Dobrogea, la nivelul judeţului, implicarea autorităţilor administraţiei publice locale în accesarea de fonduri europene pentru dotarea corespunzătoare a serviciilor voluntare ar putea fi mult mai eficientă decât în prezent. ISU Dobrogea face din nou apel la structurile responsabile, să se implice în asigurarea măsurilor de protecţie a cetăţenilor, inclusiv prin eliberarea de legitimaţii pentru membrii serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă şi desfăşurarea de aceştia a controalelor de prevenire în gospodării.