Nici nu s-au acomodat bine cu prevederile ultimei legi a educației că reprezentanții ministerului de resort au pus la cale un nou proiect de lege, care va ajunge în dezbatere publică în iunie. Din nou, elevii și profesorii vor simți schimbarea și, din nou, ce era prezentat în urmă cu doi ani ca soluție de succes nu va mai fi introdus în noul act. Subiectul cel mai discutat referitor la viitoarea lege a educației îl reprezintă posibilitatea introducerii examenului de admitere la liceu și a examenului de treaptă în clasa a X-a. Propunerea nu este chiar nouă pentru educația din România, iar directorii și profesorii care au trecut, la rândul lor, prin examenul de admitere spun că, în acest mod, elevii s-au putea orienta mai ușor către specializări pentru care au aplecare. Directorul Liceului Teoretic ”Traian”, prof. Constantin Caracoti, a explicat, pentru ”Telegraf”, că susține de mai mulți ani introducerea acestei forme de admitere, care ar reduce din stresul elevilor și al părinților în ceea ce privește media de absolvire a claselor V - VIII. ”Examenul de admitere la liceu este benefic pentru că elevii și părinții se pot orienta către specializările pe care le consideră atractive. Este o idee pe care o vehiculăm de mai mulți ani, pentru că în acest fel se elimină procentul mediei pe anii de gimnaziu”, a precizat prof. Caracoti. El a menționat că, în contextul atâtor schimbări, modificarea ar trebui anunțată din timp și aplicată abia din 2017 sau 2018, pentru ca elevii să aibă timp să se pregătească corespunzător pentru noua formă de examinare. ”Fiecare liceu ar elabora și ar anunța tipul subiectelor, iar elevii ar putea să se pregătească pentru respectiva testare. Admiterea organizată la nivelul liceului este o formă de descentralizare a sistemului de învățământ, pentru că fiecare unitate are libertatea de a organiza examenul cu subiecte proprii, în funcție de specializări”, a spus prof. Caracoti. Dacă el vede cu ochi buni examenul de admitere la liceu, nu are aceeași părere despre introducerea examenului de treaptă. ”Sunt mai rezervat, pentru că, în opinia mea, copiii susțin prea multe evaluări, începând încă din clasa a II-a, din 2 în 2 ani, elevii au câte un examen important”, a spus directorul. Și părinții sunt de părere că ar trebui simplificată procedura de admitere la liceu. ”În cursul anilor, băiatul s-a străduit să nu ia note proaste la muzică, la desen, când preocuparea lui ar fi trebuit să fie mai mult pentru disciplinele pe care le va aprofunda în liceu. Eu cred că admiterea la liceu, așa cum s-a mai făcut, este mult mai potrivită”, a spus Gabriela, mama unui băiat de clasa a VIII-a din Medgidia.