Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) finanţează anual competiţii între şcoli pentru evaluarea instituţională a fiecărei unităţi din punct de vedere al incluziunii şi performanţei. În funcţie de rezultate, acestea sunt clasificate pe cinci niveluri: „excelent”, „foarte bun”, „bun”, „satisfăcător” şi „nesatisfăcător”. Potrivit proiectului legii educaţiei lansat, joi, în dezbatere publică, sunt premiate substanţial atât şcolile cu excelenţă în incluziune, cât şi cele cu excelenţă în performanţă, publice sau private. Şcolile care obţin calificativul „satisfăcător” sau „nesatisfăcător” sunt monitorizate pentru corectarea problemelor sau se desfiinţează, fără a afecta în niciun fel interesul elevilor. Şcolile vor desemna, în baza unei metodologii specifice, „Profesorul anului”, ca semn al excelenţei în predare. La nivel judeţean şi naţional va fi desemnat „Profesorul anului” pentru fiecare disciplină din planul de învăţământ. Excelenţa în predare va fi recompensată financiar, prin programul naţional de stimulare a excelenţei didactice. Performanţa elevilor la olimpiadele pe discipline, olimpiadele de creaţie tehnico-ştiinţifică şi artistică şi olimpiadele sportive se recompensează financiar prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. În lansarea competiţiilor, reprezentanţii MECTS se vor consulta cu asociaţiile reprezentative ale părinţilor, asociaţiile reprezentative profesionale ale cadrelor didactice, Consiliul Naţional al Elevilor şi sindicatele reprezentative. Proiectul legii educaţiei a fost lansat joi, urmând să fie dezbătut public timp de două săptămâni. Preşedintele Comitetului Judeţean al Părinţilor Constanţa, Adrian Topor, îi invită pe toţi cei interesaţi de prevederile proiectului legii educaţiei să viziteze site-ul www.clubul-parintilor-plusd.ro, unde vor putea atât studia cât şi comenta proiectul de act normativ.