Master Planul General de Transport va fi finalizat până la 15 aprilie în forma necesară pentru aprobarea fondurilor europene, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Dan Şova. "Miza uriaşă a Master Planului General de Transport şi pentru care şi oficialii Comisiei Europene insistă foarte mult este aceea că se stabilesc nu numai proiectele care urmează să se realizeze, dar şi prioritizarea lor, având la bază un singur criteriu, de cost-beneficiu. Dacă se realizează acest lucru la nivelul Master Planului de Transport, se finalizează, avem acceptul Comisiei Europene, marele avantaj, şi aici este cheia, este că, indiferent de schimbările politice din România, nu mai poate un partid sau un ministru să spună „Opresc proiectul X şi mă apuc de proiectul Y pentru că aşa vrem noi sau pentru că aşa sunt interesele noastre”", a spus Şova, într-o conferinţă de presă. El a arătat că documentul ar fi trebuit finalizat până la sfârşitul lui 2013, iar din cauza nerespectării acestui termen a fost necesară prelungirea unui contract de consultanţă încheiat de Ministerul Transporturilor cu Banca Mondială, în cadrul unui proiect de suport pentru punerea în aplicare a unei strategii generale în sectorul de transport şi infrastructură. "În urma acestor două documente, Master Planul General de Transport şi Strategia generală privind transporturile şi infrastructura, vom avea o dezvoltare foarte clară în anii următori, organizată, fără influenţe politice în ceea ce priveşte infrastructura de transport", a spus oficialul. Potrivit datelor anunţate de ministrul Transporturilor, nivelul absorbţiei de fonduri europene prin programul POS T a fost de 923 milioane euro anul trecut, din care CNADNR a atras 559 milioane euro, CFR - 299 milioane euro (din care 65 milioane euro au mers la Metrorex), iar restul de 64 milioane euro au fost direcţionaţi către sectorul naval. "Nu a existat absorbţie pe domeniul aerian", a mai spus ministrul Transporturilor.