Vom avea o dană specializată, într-o zonă cu adâncimi mari

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vom avea o dană specializată, într-o zonă cu adâncimi mari

Social 21 Mai 2018 / 17:52 567 accesări

Autoritatea de Management Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, prin ministrul Transporturilor, Lucian Șova și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Nicolae Dan Tivilichi, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul de investiții „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)”, potrivit unui comunicat de presă.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală. Valoarea contractului este de 25.778.122 lei (fără TVA), durata de execuție fiind de 37 de luni.
Obiectivul principal urmărit de CN APM SA Constanța este creșterea traficului portuar prin dezvoltarea infrastructurii. Proiectul „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020. Bugetul proiectului este de: 25.778.122 lei (fără TVA), din care: 75% rata de finanțare UE - 19.025.969 lei și 25% contribuție de la Bugetul de Stat - 4.756.492 lei. Perioada de implementare a proiectului: 1.06.2018 – 30.06.2021.
Sunt prevăzute lucrări pentru modernizarea Danei nr.80, instalarea de noi echipamente pentru dană adecvate primirii de nave de cereale mai mari, precum și extinderea infrastructurii feroviare până la parcul de silozuri. Prin alocarea danei 80 pentru alte activități se eficientizează utilizarea danelor de mare adâncime existente în portul Constanța. Realizarea racordului CF va conduce la suplimentarea traficului feroviar și prin aceasta la eficientizarea sistemului feroviar din sectorul fluvio-maritim al portului și al celui din țară. Prin realizarea investiției va crește atractivitatea portului Constanța în comparație cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre.



12