Ministerul Finanţelor Publice (MFP) analizează mai multe variante de modificare a sistemului de plată a TVA la încasarea facturii, introdus din ianuarie 2013, după semnalele primite de la mediul de afaceri şi consultanţii fiscali privind problemele cu care se confruntă firmele în aplicarea noilor reglementări, a declarat secretarul de stat în MFP Dan Manolescu. El a precizat că sunt în analiză două variante de lucru - sistemul de TVA la încasare să fie opţional nu obligatoriu sau să fie extins termenul de 90 zile la care TVA devine exigibilă, chiar dacă factura nu a fost încasată. Referitor la pachetul de modificări ale Codului Fiscal, intrate în vigoare de la 1 februarie, Manolescu a afirmat că “ordonanţa de Guvern va intra în procedură parlamentară de aprobare, prilej cu care pot fi corectate o serie de aspecte semnalate de mediul de afaceri”. Codul Fiscal prevede că, de la 1 ianuarie 2013, două categorii de contribuabili aplică obligatoriu noul sistem de TVA - persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care au sediul activităţii economice în România şi a căror cifră de afaceri din anul precedent nu depăşeşte 2.250.000 lei şi firmele care se înregistrează în scopuri de TVA în cursul lui 2013.