Dacă timp de mulți ani, după căderea comunismului, turismul românesc a cunoscut o decădere, abia din 2004 au reînceput investițiile în proprietățile hoteliere, însă multe construcții s-au făcut fără a respecta reguli de funcționalitate a structurii de cazare. De-a lungul ultimilor zece ani, prea mulți antreprenori care construiau hoteluri au făcut o confuzie între a construi un monument dedicat propriului orgoliu și a construi un “mijloc de producție”. De câțiva ani, numărul structurilor de cazare scoase la vânzare a crescut vertiginos, în România, ajungând, astăzi, la aproape o mie de unități, cu o valoare relativă care tinde sa depășească un milliard de euro și din care aproape un sfert aparține băncilor. Tocmai pentru a discuta subiectele extrem de sensibile și importante pentru evoluția viitoare a domeniului hotelier în România, pe 22 iunie, în Mamaia se organizează evenimentul “Hospitality Real Estate - Romanian Expo - Conference”. Acesta dedicat excusiv pieței imobiliare hoteliere românești este organizat de Peacock Hotels. Demersurile și acțiunile seriose și vizionare atrag și parteneri pe masură, evenimentul fiind organizat cu implicarea directă și activă a Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură-Constanța, cu aportul Telekom România, în locația de excepție asigurată de hotelul Zenith Top CountryLine, în centrul de conferințe Zenith și sustinut de proiectul România Durabilă. Expo-conferința este gândită ca un cadru coerent de dezbatere la care sunt invitați să participe proprietari, dezvoltatori, finanțatori, proiectanți, consultanți, operatori, bancheri și autorități locale și centrale. Evenimentul este conceput ca o sesiune deschisă de dezbateri, cu prezentări, intervenții libere și luări de cuvânt, vizând exclusiv subiectele tranzacționării cu proprietăți hoteliere, structurarea pieței de profil locale, organizarea eficientă a comunicării în această piață, profesionalizarea abordării investițiilor, securizarea finanțărilor. Participarea activă la dezbateri este esențială, pentru ca acest demers să poată produce efecte. ”Ne-am propus să generăm cadrul în care să se poata prezenta, coerent, proprietăți, să se întâlnească interlocutori ce pot fi interesați în parteneriate, finanțări sau achiziții, să poată fi identificate soluții, să se stabilească care sunt cele mai corecte și eficiente instrumente de lucru și de Comunicare, în favoarea intereselor de afaceri punctuale, acordate cu interesele unui întreg domeniu economic, dar în acord și cu nevoile și interesele comunității locale”, spun organizatorii într-un comunicat.