Vulcanul islandez, ecologic pentru Europa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Lecţie pentru omenire

Vulcanul islandez, ecologic pentru Europa

Eveniment 20 Aprilie 2010 / 00:00 750 accesări

LECŢIE PETRU OMENIRE. Anularea mai multor zeci de mii de zboruri, în urma eruperii vulcanului islandez a antrenat o scădere a emisiilor de dioxid de carbon ale avioanelor cu 1,3 milioane de tone, a anunţat, ieri, purtătorul de cuvânt al Aviation Environment Federation. \"Din cauza anulării zborurilor, oamenii folosesc mai mult trenul şi feribotul. Erupţiile vulcanice nu sunt zilnice, dar lecţia pe care trebuie să o învăţăm în urma acestor evenimente este că lumea nu s-a schimbat şi că oamenii pot găsi rute alternative la zboruri\", a spus purtătorul de cuvânt. Aproape 2% din emisiile totale de dioxid de carbon sunt imputabile companiilor aeriene, dar în Europa această proporţie este mai mare. 28.000 de zboruri pe zi emit 560.000 de tone de dioxid de carbon în spaţiul aerian european, echivalentul a o treime din emisiile din toată lumea.

NORUL A DEPĂŞIT ROMÂNIA. Norul de cenuşă vulcanică s-a restrâns, aseară, eliberând partea de vest a României, datele transmise de specialişti infirmând totodată şi ipoteza unei posibile poluări la sol în următoarele două zile. Spaţiul aerian românesc, închis sâmbătă, a fost redeschis parţial ieri, la ora 15.00, pe opt aeroporturi. Aeroporturile din Tg. Mureş, Bacău, Iaşi, Suceava, Constanţa şi Tulcea rămân în continuare închise, dar există \"o probabilitate destul de mare\" să fie redeschise astăzi dimineaţă, la ora 7.00, a arătat premierul Emil Boc.

CONSTANŢA. Aeroportul Internaţional \"Mihail Kogălniceanu\" din Constanţa a înregistrat pierderi de 10.000 de euro în urma închiderii, şase zboruri fiind anulate în cele trei zile.

ZBORURI DE PROBĂ. Compania Carpatair a efectuat, ieri, pe ruta Bucureşti-Timişoara şi retur, un zbor tehnic, cu o aeronavă Fokker 70, pentru a verifica gradul de poluare a atmosferei şi efectele eventuale asupra aeronavelor, o cursă similară fiind anunţată anterior şi de Blue Air.

NORUL NU ESTE NOCIV. Nu există nici un pericol ca norul de cenuşă vulcanică să se depună la sol în România. Asigurarea vine de la ministrul Mediului, Laszlo Borbely. El spune că norul nu este \"foarte dăunător\", nici măcar dacă ar fi la sol. \"Putem spune că în România, în următoarele zile, nu există nici un fel de pericol al unui nor la sol, pentru că asta ne interesează. Spaţiul aerian va fi disponibil în următoarele două zile\", declară ministrul.

TRAFIC INTENS PE CĂILE FERATE, RUTIERE ŞI MARITIME. Companiile europene de transport feroviar, rutier sau maritim şi-au intensificat eforturile pentru a compensa blocarea traficului aerian din cauza norului de cenuşă vulcanică provenit din Islanda. Ţările afectate de blocarea traficului aerian au sporit capacitatea trenurilor internaţionale, care au fost luate cu asalt.

TREN SUPLIMENTAR BUCUREŞTI NORD - ISTANBUL. CFR Călători introduce în circulaţie, pe 20/21 aprilie, un tren suplimentar - Accelerat 13163 pentru preluarea fluxului de călători de pe relaţia Bucureşti Nord - Istanbul, a anunţat, ieri, compania. De asemenea, în zilele de 19 şi 20 aprilie 2010, trenurile internaţionale „Dacia” (spre/dinspre Viena) şi „Ister” (spre/dinspre Budapesta) vor circula la compunere maximă – 16 vagoane. Informaţii despre circulaţia trenurilor internaţionale sunt disponibile la staţiile şi agenţiile CFR, la telefon: 021/319 95 65/ interior - 134.608 sau accesând site-ul www.cfrcalatori.ro.



12