Gigantul american media Walt Disney, care deţine şi faimosul parc cu acelaşi nume, a anunţat că va interzice reclamele la fast food în reţelele sale de televiziune, radio şi online şi va impune noi standarde de nutriţie, pentru a combate înmulţirea cazurilor de obezitate la copii. Totuşi, noile reguli nu vor intra în vigoare până în 2015 şi o mare parte va depinde de modul în care Disney defineşte fast food. Producătorii de fast food şi băuturi cu zahăr cheltuiesc aproximativ un miliard de dolari pe an pe reclame care îi vizează pe copiii sub 12 ani.
Walt Disney a anunţat că orice tip de cereale cu mai mult de zece grame de zahăr pe porţie şi mâncare ce conţine peste 500 de calorii nu va mai apărea în reclame. Băuturile dulci şi produsele cu conţinut mare de sare vor fi de asemenea interzise pentru reclame, a anunţat compania. Un responsabil al companiei, Bob Iger, a admis că această măsură ar putea cauza o scădere pe termen scurt a veniturilor obţinute din reclame, dar a adăugat că firma va adapta şi crea noi produse care să întrunească noile standarde.
Prima Doamnă a SUA, Michelle Obama, un susţinător activ al combaterii obezităţii la copii, a salutat iniţiativa, pe care o consideră... deschizătoare de drumuri. Studii recente au indicat că aproape o treime din copiii din SUA sunt supraponderali sau obezi. Săptămâna trecută, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus o interdicţie la vânzările de băuturi cu concentraţie mare de zahăr în restaurante, cinematografe şi arene sportive.