Grupul american Yahoo! nu va mai permite utilizatorilor de internet să se conecteze pe site-urile sale prin intermediul conturilor create pe platformele rivale Facebook şi Google. Modificarea a început deja pentru serviciul sportiv Yahoo Sports Tourney Pick'Em şi se va extinde progresiv către celelalte servicii Yahoo!. Grupul american afirmă că această decizie va permite oferirea unor servicii personalizate mai bune pentru fiecare dintre utilizatorii săi. Directoarea Yahoo!, Marissa Mayer, ajunsă la conducerea grupului în vara anului 2012, încearcă de atunci să relanseze creşterea economică a companiei, iar personalizarea accentuată a serviciilor Yahoo! reprezintă una dintre axele principale ale strategiei sale. Aceasta pune accentul şi pe conţinuturile oferite pe site-urile grupului, ca şi pe aspectul acestora şi a achiziţionat o serie de talente şi de tehnologii care au potenţialul de a îmbunătăţii serviciile grupului.
Achiziţia cea mai remarcată este aceea a platformei de bloguri Tumblr, cu 1,1 miliarde de dolari, în 2013, însă Marissa Mayer a realizat deja peste 20 de tranzacţii de la începutul mandatului ei. Lista acestora s-a mărit miercuri, odată cu achiziţionarea, pentru o sumă deocamdată neanunţată, a start-up-ului Vizify, care utilizează date din activitatea internauţilor de pe reţelele de socializare pentru a crea grafice şi videoclipuri. Vizify, care a debutat pe piaţă în 2011, a precizat pe site-ul său că îşi încetează activitatea. Yahoo! prevede să încorporeze cinci membri din acest start-up în echipa sa de produse media din San Francisco.
ZIAR PERSONAL O altă achiziţie importantă a fost făcută de patronul Flipboard, Mike McCue, care a cumpărat aplicaţia sa rivală Zite de la postul de televiziune CNN. Aplicaţia Flipboard permite utilizatorului să îşi compună propriul ziar online, compilând informaţii din diverse site-uri. Patronul Flipboard, Mike McCue, a explicat într-un mesaj online că ”această operaţiune va duce la crearea unui ziar personal ce nu suportă comparaţii pentru milioanele de cititori ai noştri”. În paralel cu această achiziţie, CNN şi Flipboard prevăd să lanseze în comun reviste online derivate din anumite emisiuni difuzate de postul CNN. Detaliile tranzacţiei nu au fost divulgate, însă un articol apărut pe site-ul CNNMoney evocă un preţ de 60 milioane de dolari. CNN a cumpărat Zite în urmă cu trei ani, pentru suma de 20 milioane de dolari. CNN face parte din grupul media Time Warner.
ÎMPOTRIVA VÂNZĂRILOR ILEGALE DE ARME Platformele media pot fi mijloace foarte utile de promovare a unor cauze nobile. De exemplu, Facebook a încheiat un acord cu autorităţile americane pentru a lupta împotriva vânzărilor de arme ilegale, prin intermediul reţelei sale şi al aplicaţiei de editare foto Instagram. Facebook a anunţat, într-un mesaj publicat pe site-ul său, că va bloca, de acum înainte, accesul minorilor la pagini şi mesaje publicate pe reţeaua socială care au fost semnalate sau au fost identificate ca promovând vânzările de arme. Reţeaua de socializare va trimite mesaje persoanelor care încearcă să vândă o armă, pentru a le reaminti să respecte legile aflate în vigoare în ceea ce priveşte acest tip de produs. În plus, paginile care promovează vânzările de arme vor avea încorporat un mesaj similar. Totodată, Facebook avertizează că nu va lăsa potenţialii vânzători să publice mesaje care indică dorinţa de a ignora legea sau de a-i ajuta pe alţii s-o facă, de exemplu, omiţând să verifice antecedentele cumpărătorului sau să accepte expedierea produselor în alte state fără să aibă autorizaţiile necesare.
În mesajul publicat pe site-ul reţelei de socializare se precizează că Facebook şi Instagram vor continua să semnaleze autorităţilor competente conţinutul de pe site-urile care sugerează un risc direct şi credibil asupra siguranţei celorlaţi. Aceste măsuri, pe care grupul le-a calificat ca fiind educative, vor fi implementate în următoarele săptămâni. Ele au fost luate ca urmare a unor preocupări legate de anumite oferte de arme, exprimate prin intermediul reţelei de socializare, a precizat Monika Bickert, administrator de reţea. Prin aceste măsuri se doreşte ”găsirea unui echilibru între a permite oamenilor să se exprime în legătură cu subiectele importante pentru ei şi crearea unui mediu sigur şi respectuos”. Nici Facebook şi nici Instagram nu sunt site-uri de comerţ, dar utilizatorii lor le pot folosi uneori în acest sens, potrivit Departamentului Justiţiei din statul New York. Secretarul pentru Justiţie, Eric Schneiderman, a salutat măsurile anunţate de Facebook şi Instagram şi încurajează şi alte site-uri de social media să urmeze exemplul lor. Facebook, considerată în momentul de faţă cea mai importantă reţea de socializare din lume, are la nivel mondial circa 1,23 de miliarde de utilizatori activi pe lună.