Alphabet, compania-mamă a Google și YouTube, le va oferi bani din publicitate creatorilor de conținut care încarcă videoclipuri în secțiunea “Shorts”, unde se regăsesc videoclipuri în format foarte scurt.
Pentru a beneficia de veniturile din publicitate, creatorii de Shorts trebuie să aibă peste o mie de abonați și un anumit număr de vizualizări. Din totalul veniturilor obținute din publicitate, YouTube va da 45% pentru videoclipurile scurte.
“Am observat o creștere mai mare a numărului de utilizatori ai Shorts, iar acest lucru ne dezvoltă inventarul și creează mai multe oportunități pentru agenții de publicitate” , a declarat Nicky Rettke, vicepreședinte al gestionării produselor YouTube.
Măsura a fost luată în contextul în care platformele de social media încearcă să-și crească veniturile din publicitate și să reducă cheltuielile pentru marketing. YouTube a început o campanie de promovare a diviziei Shorts pentru a concura cu TikTok, cea mai populară aplicație de acest tip, la care se orientează majoritatea creatorilor de conținut.
Din septembrie anul trecut, YouTube a început să afișeze reclame pe Shorts, care are peste 1,5 miliarde de utilizatori lunar, adică trei sferturi din totalul utilizatorilor YouTube.
Sursa: Biziday